۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
رفع ایرادات طرح دوفوریتی اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

رفع ایرادات طرح دوفوریتی اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از رفع ایرادات طرح دوفوریتی اصلاح ماده(۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی، در تشریح جزئیات دستور کار امروز (یکشنبه اول مرداد ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده(۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی(اعاده شده از شورای نگهبان) در دستورکار قرار داشت.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان با حضور عضو حقوقدان این شورا به رفع ایرادات طرح مذکور پرداختند.

وی در تشریح برخی ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته بود، تصریح کرد: یکی از ایراداتی که به طرح دوفوریتی اصلاح ماده(۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی وارد دانسته شده بود در خصوص بار مالی آن بود که بر اساس تشخیص شورای نگهبان این طرح را مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی قرار می‌داد، همچنین به این مهم نیز اشاره شده بود که اگر در این حین کارگران جدید به آمار کارگران ساختمانی اضافه شوند و با مشکل برخورد کنند از نظر شرعی دارای اشکال است، از سوی دیگر هیات عالی نظارت نیز ایرادی را به این طرح وارد دانسته بود که به رفع این ایرادات پرداختیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: همچنین نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را تا سقف ۷۵ درصد معاف کردیم و مناطق صنعتی و طرح ملی جهش مسکن را نیز به یک درصد کاهش دادیم و برای تهران از ۱ تا ۷ درصد را به ۱ تا ۵ درصد کاهش دادیم و برای محاسبات این بخش پارامترهایی همچون مناطق ۱۰ گانه و میزان متراژی که در هر شهر بکار می‌برند را مدنظر قرار دادیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست آقای ملابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و کارشناسان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      2 1
      لعنت به اون ظالمی که بیمه من روقطع کرد درحیطه ساختمانی ام امامراتاییدنکردن سرپل صراط جلوتون رومیگیرم