۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
بهسازی راه‌های روستایی آسفالته قزوین نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین:

بهسازی راه‌های روستایی آسفالته قزوین نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از راه‌های روستایی آسفالته استان نیازمند اصلاح و بهسازی آسفالت هستند که برای این میزان نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد حق لطفی پیش از ظهر سه شنبه در نشستی با مسئولان و مدیران استان قزوین که در خصوص وضعیت راه‌های استان در محل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات استانی در حوزه راه و شهرسازی پاسخگوی نیاز ما نیست تا جایی که ترمیم و مرمت تمامی راه‌های روستایی خاکی و آسفالته استان ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از راه‌های آسفالته روستایی نیز نیازمند اصلاح و بهسازی آسفالت و لکه گیری است که برای این کار بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین خاطرنشان کرد: ترمیم راه‌های روستایی استان نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قطعا تامین این میزان اعتبار از توان استان خارج است.

حق‌لطفی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از ۵ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تنها ۵۷ درصد از این میزان آسفالت است و ۴۳ درصد از این مسیرها خاکی است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی در استان قزوین وجود دارد که به روستاهای بالای بیست خانوار منتهی می‌شود و برای آسفالت و بهسازی این مسیر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین افزود: یکی از مشکلات جدی در حوزه راه‌های روستایی در استان عبور ماشین‌آلات سنگین معادن است که طول عمر آسفالت را کاهش داده است.

حق لطفی افزود: اگرچه اعتبارات همواره برای فعالیت در این مسیر بسیار ناکافی است اما همچنان در تلاشیم تا فعالیت‌های عمرانی و پروژه‌های مهم این حوزه نیمه کاره نماند.

وی گفت: در طی دو سال گذشته مسئله سیل و بارندگی‌های شدید نیز بر مشکلات راه‌های استان افزوده است به طوری که سال گذشته راه‌های استان قزوین از این مسئله نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان خسارت دیدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین خاطرنشان کرد: امسال نیز نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان خسارت در این حوزه داشتیم که قطعا اصلاح و ترمیم این خسارات به اعتبار نیاز دارد.

کد خبر: ۲۳٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha