۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
بی اعتنایی وزارت صمت به سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی
در گفتگو با بازار عنوان شد

بی اعتنایی وزارت صمت به سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی

حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: برگزاری جلسات خاص از سوی وزارت صمت با تعداد خاصی از شرکتها ناقض سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی و رانت ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی ابلاغ شد و تمامی مسولان بر این امر تاکید کردند که باید تشکل ها و اتحادیه ها تقویت شود تا اقتصاد مردمی شده و اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی شود.
وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات رهبری مقابله با فساد و ایجاد رانت است و برمبنای اصل ۴۴ این شفاف سازی باید صورت بگیرد.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران تصریح کرد: اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور  نیز به عنوان تشکلی فعال از سال گذشته پیگیر مشکلات فعالان این حوزه هست تا اعضا به دلیل مشکلات تخصیص و تامین ارز دچار بحران نشوند.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه  اعضای این اتحادیه مشکلات اساسی در مسیر تامین کالای اساسی برای کشور دارند  و به صورت مدام در حال نامه نگاری با دستگاههای دی ربط از جمله وزارت صمت بودیم ولی به یکباره شاهد برگزاری جلسه خاص از سوی این وزارتخانه با برخی شرکت‌های خاص بودیم که این امر به منزله ایجاد رانت برای عده ای خاص است و به صورت شفاف نشان می دهد  که اصل ۴۴ برای شفاف سازی اقتصاد و حذف رانت از سوی وزارت صمت نقض شده است.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: واردکنندگان نهاده های دام و طیور اتحادیه تخصصی با ۶۴ عضو دارد اما شاهد بی اعتنایی از طرف وزارت صمت به فعالیت های تشکلی و ایجاد رانت در این مسیر هستیم و این درحالیست که تمامی اعضای اتحادیه تامین کننده کالا در شرایط سخت هستند.

کد خبر: ۲۳٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha