۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب سقز امسال به بهره برداری می رسند
مدیر عامل آب منطقه ای کردستان:

سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب سقز امسال به بهره برداری می رسند

سنندج - آریا نژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان از بهره برداری کامل سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب شهرستان سقز طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، آرش آریا نژاد در این خصوص اظهار کرد: سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب شهرستان سقز از جمله طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو در منطقه به شمار می روند و به همین دلیل طی دو سال اخیر توجهی ویژه به آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای تامین اعتبار این پروژه ها، یادآور شد: دولت سیزدهم بر خاتمه این طرح‌ها تأکید ویژه دارد، همچنین نظر به تزریق اعتبارات کافی به این طرح‌ها، ان‌شاءالله در سال جاری شاهد بهره‌برداری کامل از سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب سقز خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ‌ای کردستان بیان کرد: از عمده اهداف مهم این طرح‌ها می‌توان به ایجاد زیرساخت ‌های مناسب برای بخش کشاورزی، افزایش اشتغال در منطقه، مهاجرت معکوس و تأمین نیاز آبی حدود پنج هزار هکتار از ارضی پایاب سد تنظیمی چراغ ویس و تأمین آب شرب سالم شهروندان فهیم سقز، اشاره کرد.

وی به تصفیه خانه شهرستان سقز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این پروژه جزء طرح‌های نیمه تمام و اولویت‌دار وزارت نیرو می‌ باشد پس از تلاش جهادی مجموعه این شرکت، تصفیه خانه مدول اول خاتمه یافته و مدول دوم نیز بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آریانژاد به مجموعه اقدامات اثرگذار حوزه آب در شهرستان سقز نیز اشاره کرد و افزود: سد چراغ ویس، تصفیه خانه شماره ۲ سقز با ظرفیت نهایی ۶۰۰ لیتر بر ثانیه، اجرای خط انتقال آب خام به طول ۲۶.۵ کیلومتر با لوله فولادی ۸۰۰ و ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ از سد چراغ ویس به تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ از جمله مهمترین فعالیت های این بخش به شمار می رود.

وی در پایان گفت: اجرای خط انتقال آب پاک به طول شش کیلومتر با لوله فولادی ۱۰۰۰ میلی‌ متر از دیگر اقدامات اثربخش این شرکت در راستای تأمین آب شرب سالم و پایدار در این شهرستان است.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha