۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
یارانه به نان داده شود نه آرد
نماینده مردم کاشمر در مجلس عنوان کرد

یارانه به نان داده شود نه آرد

نماینده مردم کاشمر در مجلس تاکید کرد: عدم نظارت درست دولت درامور تولید باعث شده است هم مردم و هم تولیدکننده ناراضی باشند، این در حالی است که نظارت درست به معنای عدم دخالت در تولید است.

به گزارش بازار، جواد نیک بین در نشست علنی امروز(یکشنبه اول مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اشعاری از سروده محمد بیابانی در مدح امام حسین(ع) خواند: "می نویسم عشق و بی تردید می خوانم جنون هرکسی دیوانه تر السابقون السابقون/ می نویسم عشق و بی تردید می خوانم حسین عاقلان دانند لکن اکثرا لایعقلون/ این سرشت ماست؛ از خاکیم، خاک کربلا/ سرنوشت ماست پس انا الیه الراجعون/ پرچم او از ازل بالاست؛ بالا تا ابد/ باد این پرچم بلند و هرچه جز آن سرنگون.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوه سرخ در مجلس ادامه داد: کسانی که مسلم فرستاده حسین(ع) را یاری نکردند، عاشورا هم خود حسین(ع) را یاری نکردند. کسانی که امروز "سیدعلی" نایب امام عصر(عج) را یاری نمی کنند فردا خود حضرت حجت را هم یاری نخواهند کرد. ما امامین انقلاب را معصوم نمی دانیم کمااینکه مسلم را معصوم نمی دانستیم و حجت خدا بر مردم کوفه می دانستیم امروز "سیدعلی" را حجت خدا بر مردم این جهان می دانیم.

وی تاکید کرد: امامین انقلاب به عنوان حجت های خدا، دیده بان های انقلاب از اول انقلاب هر گاه به حرف این دیده بان ها گوش کردیم پیروز شدیم، همان طور که مرحوم علامه حسن زاده فرمود گوشتان به دهان "سیدعلی" باشد چون او گوشش به دهان امام عصر(عج) است باید گوش مان به دهان این دیده بان انقلاب باشد. پس جهان اسلام گوشش را به دهان "سیدعلی" باز کند تا ضرر نکند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: وقتی به امام معصوم می فرماید باید با توهین کنندگان به قرآن با اشد مجازات برخورد شود باید دستگاه دیپلماسی کشور جمهوری اسلامی ایران پیشتاز باشد، علمای اسلام در همه اعصار و انصار با توهین کنندگان به قرآن با اشد مجازات برخورد می کردند. البته عرض کنم بخش زیادی از این توهین ها از بی غیرتی حاکمان به ظاهر مسلمان در کشورهای مختلف اسلامی است. آتش زدن قرآن، یعنی آتش زدن رسول خدا، چرا قیراتی که ایزد برفروزد هر آن کس پف کند ریشش بسوزد.

نیک بین در بخشی دیگر از نطق میان دستور خود گفت: جناب آقای رئیسی ما شما را فردی انقلابی، پرکار و دلسوز می دانیم در شما ذره ای اعوجاج، انحراف در عقیده و فکر و عمل نمی بینیم ولی دولت شما را در حوزه نظارت ضعیف می دانیم، نظارت به معنای دخالت نیست. از ۲۱هزار واحد مرغ گوشتی فقط ۱۷ هزار فعال است چرا روند تعطیلی رو به افزایش است چرا که سیاست های دقیقه ای و سلیقه ای و البته غلط در وزارت جهاد حکمفرما است.

وی اظهار داشت: عدم نظارت صحیح باعث شده است هم مصرف کننده و هم تولید کننده مرغ ناراضی باشد وقتی هر واحد گوشتی بخواهد جوجه بریزد دولت او را موظف می کند که ۲۵ درصد جوجه ریزی از نژاد آرین باشد و حال اینکه جوجه ریزی با نژاد آرین ضریب تبدیلی بسیار بالایی دارد، درصد مقاومت بسیار بدی دارد، مقدار وزن گیری نامطلوبی دارد. واحدهای جوجه ریزی به اصطلاح سهمیه باطل می کنند پول جوجه آرین را در سامانه وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می کنند اما جوجه را تحویل نمی گیرند از این رو قیمت بالا می رود که برای تولیدکننده و مصرف کننده نمی صرفد، راه حل نظارت درست و عدم دخالت در حوزه تولید است اجازه بدهید تولید کننده کار خودشان را انجام دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز دولت در حوزه نان اشتباه عمل می کند به جای اینکه یارانه را به آرد بدهید یارانه را به نان بدهید. در نانوایی های در سراسر کشور به افراد بیش از ۵ نان نمی دهند اگر شما یارانه را به نان بدهید هم مصرف کننده راضی و هم تولید کننده. در حوزه نان چون سیاست نظارت دولت درست نیست هم مردم و هم نانوایی داران ناراضی هستند. چرا کاری می کنید هر دو طرف ناراحت باشند. راهکار این است که یارانه را به نان دهید.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha