۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تشکیل «صندوق پروژه» برای جذب سرمایه‌های خرد
معاون مالی و اقتصادشهری شهرداری تهران اعلام کرد

تشکیل «صندوق پروژه» برای جذب سرمایه‌های خرد

فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از تشکیل «صندوق پروژه» در شهرداری برای جذب سرمایه‌های خرد مردم خبر داد.

به گزارش بازار، لطف الله فروزنده در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش اقدامات سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در حوزه سرمایه گذاری چند رویکرد را دنبال می‌کند، گفت: جلب اعتماد سرمایه گذاران یکی از رویکردهای شهردار است؛ در دوره قبل اغلب این طرح‌ها را به مراجع قضایی ارجاع داده بودند که ما این روند را متوقف کردیم و برای ۱۶ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعاملاتی داشتیم و اعتقاد بر این بود که می‌توان با مذاکرات به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های جدید نیز از دیگر رویکردها بود، تصریح کرد: مهمترین مشکل ما فرایند است و باید در کمیته‌های شکل گرفته، آسیب شناسی‌های لازم را انجام دهیم؛ بخشی از این اصلاحات باید در سازمان بازرسی و بخشی دیگر در شورا دنبال شود.

فروزنده با تأکید بر اینکه نه ما و نه شهردار تهران نگاهی با برچسب فساد به سرمایه گذاری نداریم، یادآور شد: شهردار تهران در طرح هزار و یک شب و باملند شخصاً موارد را پیگیری کرد و اصلا این نگاه فسادگونه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با تشکیل «صندوق پروژه» در قالب ابزارهای نوین مالی، سرمایه‌های خرد مردم را جذب خواهیم کرد، گفت: ایجاد احساس مالکیت در مردم و اعتمادسازی بیشتر مردم با تشکیل این صندوق شکل خواهد گرفت.

فروزنده افزود: ما این آمادگی را داریم که نه تنها ۶ ماه یکبار بلکه هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات سازمان سرمایه گذاری را ارائه دهیم و امیدواریم در جلسات آینده شورا بتوانیم زیربنایی‌ترین مشکل سرمایه گذاری که فرایندهاست را اصلاح کنیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha