۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
افزایش ظرفیت فرآوری محصولات لبنی در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد:

افزایش ظرفیت فرآوری محصولات لبنی در کشت و صنعت مغان

اردبیل- محمدی، مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: افزایش تولید محصولات لبنی و فرآورده های شیر خام را در این بنگاه اقتصادی شاهد هستیم.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به رغم بحران تأمین علوفه، ما تلاش کردیم تا در سال جاری برای ۲۱ هزار رأس دام سنگین علوفه و تغذیه مناسب را تأمین کنیم و با مدیریت انجام شده تولید شیر و فرآورده های آن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر خام در این مجموعه استحصال می شود که کارخانه لبنیات مغان به صورت سه شیفته آماده فرآوری محصولات متنوع لبنی است.

لبنیات کشور نیازمند یک هماهنگ کننده در بخش سازمان های مردم نهاد

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: لبنیات کشور به یک هماهنگ کننده در سازمان های مردم نهاد و حمایتی نیاز دارد که انتظار می رود در قالب یک مجموعه بنگاه اقتصادی این اقدامات را می توان پشتیبانی مؤثری داشت.

محمدی افزود: همایش لبنیات و صنایع وابسته که با گره گشایی از مشکلات فعلی این حوزه با تدبیر و تفکر اندیشمندانه فراهم شد، فرصتی را فراهم کرده تا اهالی صنعت لبنیات اعم از دامداران، تاجران و متولیان دولتی در این حوزه گرد هم آمده و برنامه ریزی مناسبی را در این بخش انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید منشور خوبی را برای توسعه آینده لبنی کشور و ارائه محصولات متنوع آن انجام دهیم که در این باب انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس راهکارهای درست را ارائه کنند.

محمدی اضافه کرد: لبنیات کشور به یک هماهنگ کننده در بخش سازمان های مردم نهاد نیاز دارد تا قیمت گذاری، کیفیت بخشی و جهانی شدن این محصولات را به عنوان یک ضرورت در رقابت های جهانی شاهد باشیم.

وی بیان کرد: این ظرفیت در کشور ما وجود دارد و ما نیز به عنوان جهادگران عرصه تولید در کشت و صنعت مغان آماده ارائه خدمات و تنوع عرضه محصولات هستیم.

تولید ۳۰ هزار تن گندم و کلزا

محمدی به تولید ۲۵ هزار تن گندم و پنج هزار تن کلزا در کشت و صنعت اشاره کرد و گفت: در کنار تولید محصولات زراعی متنوع، تولید تلیسه و تأمین بخشی از نیاز کشور به گوشت، سال گذشته برای تنظیم قیمت بازار انجام شد تا نزدیک به سه هزار تن از این گوشت تنظیم بازار وارد عرضه به مردم شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بازرگانی و مجموعه های تولیدی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فعال شده و در بازارهای خارجی در صادرات شیر خشک حضوری مؤثر داریم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار امیدواری کرد: دستاوردهای همایش های ملی و منطقه ای در افزایش بهره‌وری و راندمان کار این بنگاه عظیم اقتصادی تأثیری چشمگیر داشته باشد تا کشت و صنعت بتواند مسیر تحول را به سرعت طی کند.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha