۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
دولت می‌خواهد تمام معافیت‌ های مالیاتی فعلی را لغو کند
مشاور امور مالیاتی اتاق تعاون:

دولت می‌خواهد تمام معافیت‌ های مالیاتی فعلی را لغو کند

محمودی، مشاور امور مالیاتی اتاق تعاون اظهار داشت: سیاست‌ها و برنامه‌های مالیاتی کشور باید به دست افرادی نگارش و تنظیم شوند که جامعه و مردم و مشاغل مختلف را از نزدیک لمس کرده باشند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد محمودی، گفت: دولت دو لایحه - «مالیات بر عایدی سرمایه» و «مالیات بر جمع درآمدها» - را به مجلس تحویل داده است و بر اساس این لوایح تمام معافیت‌هایی که در قانون فعلی مالیات‌های مستقیم نام می‌گیرند، برداشته می‌شوند.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های اقتصادی بر اساس مبلغ پایه معافیت از مالیات محاسبه می‌شوند، برای مثال این مبلغ پایه معافیت برای بخش کشاورزی ۵۰ میلیون تومان در سال تخمین زده شده است.

مشاور امور مالیاتی اتاق تعاون ایران اضافه کرد: به عقیده من پایه معافیت مالیاتی کشاورزان باید افزایش پیدا کند و حداقل در مرز یک میلیارد تومان قرار بگیرد، چرا که قشر کشاورز نسبت به سایر قشرهای درآمدی رنج‌ها و سختی‌های متعددی را متحمل می‌شود.

وی تاکید داشت: دولت می‌خواهد تمام معافیت‌های مالیاتی فعلی را لغو کند.

محمد محمودی ادامه داد: در حال حاضر خانوارهای کم درآمد تا سقف درآمد سه میلیون از پرداخت مالیات معاف هستند و بعد از تصویب لوایح جدید مالیاتی در مجلس این رقم افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های مالیاتی کشور، تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های مالیاتی کشور باید به دست افرادی نگارش و تنظیم شوند که جامعه و مردم و مشاغل مختلف را از نزدیک لمس کرده باشند.

این کارشناس ارشد مالیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه طلا، توضیح داد: از زمانی که قانون مالیات بر ارزش افزوده (۹ درصد) در حوزه طلا اجرا شد، صنعت طلای ایران که رتبه پنجم دنیا بود از بین رفت و قاچاق بر طلاسازی ارجحیت پیدا کرد.

وی افزود: قانون‌هایی نادرست می‌توانند در طول سال‌های صدمات و آسیب‌های متعددی را به اقتصاد کشور وارد کنند.

کد خبر: ۲۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha