۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
افزایش ۳۴ میلیون لیتری میانگین مصرف روزانه بنزین
معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت اعلام کرد

افزایش ۳۴ میلیون لیتری میانگین مصرف روزانه بنزین

معاون برنامه ریزی وزارت نفت گفت: مصرف روزانه انواع حامل‌های انرژی در کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، هوشنگ فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت، با بیان این که در زمینه مصرف انواع حامل‌های انرژی وضعیت مناسبی نداریم، گفت: در دو سال گذشته میانگین مصرف روزانه بنزین ۸۸ میلیون لیتر بوده، اما اکنون به ۱۲۲ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مشغول تأمین بنزین و نفتِ‌گاز (گازوئیل) و سایر سوخت‌های مورد نیاز کشور هستند؛ اخیراً یک جلسه طولانی برای تأمین بنزین مورد نیاز سفرهای تابستانی برگزار شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با وجود این تلاش ها، واقعیت این است که در تکنولوژی خودروها تغییر محسوسی ایجاد نشده و مانند گذشته، میزان مصرف بنزین در خودروهای دورن و برون شهری بیش از حد استاندارد جهانی است؛ سالانه یک میلیون خودروی جدید هم وارد بازار می‌شود و طبیعتاً باید سرمایه گذاری‌های جدید برای ایجاد پالایشگاه‌های جدید انجام شود.

وی تاکید کرد: اولویت باید مبتنی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی باشد که یک کار بین بخشی است؛ یعنی باید مردم و دستگاه‌های دولتی و کارخانجات صنعتی نقش‌آفرینی کنند.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم، دی پارسال در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفته بود: ظرفیت تولید روزانه بنزین در پالایشگاه ها، حداکثر ۱۱۵ میلیون لیتر است و اگر مصرف کاهش نیابد، تا پایان تابستان ۱۴۰۲، قطعاً واردکننده بنزین می‌شویم.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha