۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی B۲ + معرفی منابع

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی B۲ + معرفی منابع

برای مهاجرت به کشور آلمان، باید تسلط نسبی به زبان رسمی این کشور داشته باشید.

به گزارش بازار، برای مهاجرت به کشور آلمان، باید تسلط نسبی به زبان رسمی این کشور داشته باشید. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، زبان آلمانی را بلد نیستند. به همین خاطر، باید در دوره‌های آموزش آلمانی شرکت کنند. در بسیاری از مواقع، برای مهاجرت به کشور آلمان و مخصوصا برای تحصیل، کافی است مدرک B۲ را دریافت کرده باشید. برای بررسی کامل شرایط و مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی B۲، در این مطلب از مجموعه بینا اپلای با ما همراه باشید.

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی B۲ چقدر است؟

B۲ یکی از سطح‌های نسبتا پیشرفته برای یادگیری زبان آلمانی است. افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، باید بین ۶ تا ۱۲ ماه را پشت سر بگذارند تا بتوانند مدرک زبان آلمانی B۲ را دریافت کنند. البته که این مدت زمان متناسب با شرایط دوره متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که دو نوع کلاس برای دریافت مدرک زبان آلمانی B۲ وجود دارد. اولین دوره، دوره آموزشی معمولی است که برای پایان آن و دریافت مدرک، باید حدودا ۹ ماه صبر کنید. اما اگر به دنبال دریافت مدرک در مدت حدودا ۶ ماه هستید، باید به سراغ دوره‌های فشرده بروید.

مدرک زبان آلمانی B۲ برای چه افرادی مناسب است؟

مدرک زبان آلمانی B2 برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی، مدرک زبان آلمانی B۲ می‌تواند مسیر شما را برای مهاجرت به این کشور اروپایی یا حتی دستیابی به فرصت‌های شغلی بیشتر در داخل ایران هموار کند. حتی ممکن است یادگیری این زبان، مسیر زندگی شما را به سمت موفقیت تغییر دهد.

در ادامه بررسی کرده‌ایم که مدرک زبان آلمانی B۲ برای چه افرادی مناسب است:

  • افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند
  • افرادی که می‌خواهند در داخل کشور یا حتی خارج از ایران، به عنوان نویسنده و مترجم زبان آلمانی فعالیت کنند
  • افرادی که می‌خواهند به کشورهایی مهاجرت کنند که زبان مردم آن‌ها آلمانی است
  • افرادی که می‌خواهند به هر دلیلی به آلمان مهاجرت کنند

قبولی در آزمون B۲ به چه معنی است؟

به طور کلی، سطح زبان B را برای زبان آلمانی، می‌توان سطحی متوسط دانست. به این معنی که زبان‌آموزانی که در این دوره قرار دارد یا یکی از دوره‌های B۱ یا B۲ را تمام کرده است، به این زبان تسلط نسبی دارد و تا حدودی از مهارت‌های ارتباطی مناسبی برخوردار است.

در ادامه مهارت‌های افرادی که در دوره B۲ شرکت کرده‌اند را بررسی کرده‌ایم:

  • به طور کلی، افرادی که در دوره B۲ شرکت کرده‌اند، مهارت‌های ارتباطی نسبتا قابل قبولی دارند و ممکن است کمی در حین صحبت تاخیر و مکث داشته باشند، اما می‌توانند به زبان آلمانی ارتباط برقرار کنند که این امتیاز مثبتی است
  • از نظر استفاده از دستور زبان‌های مختلف، زبان‌آموزانی که دوره B۲ را گذرانده‌اند، تسلط نسبتا بالایی به گرامرهای رایج این زبان دارند
  • زبان‌آموزانی که دوره B۲ زبان آلمانی را پشت سر گذاشته‌اند، تسلط نسبتا خوبی به دایره لغات گسترده دارند و می‌توانند از کلمات مختلفی در حین صحبت یا حتی نگارش استفاده کنند
  • زبان‌آموزان دوره B۲ در مهارت شنیداری هم تسلط نسبتا مناسبی دارند و می‌توانند جملات نسبتا پیچیده را درک کنند
  • از نظر توان نگارش، افرادی که در دوره B۲ شرکت کرده‌اند، می‌توانند تا Essayهای نسبتا پیچیده را با جملات تقریبا حرفه‌ای و کامل بنویسند

نمره مدرک زبان آلمانی B۲ به چه صورت است؟

بازه های مختلف نمره مدرک زبان B2

به طور کلی، درست مانند بسیاری از زبان‌ها و سطوح دیگر، سیستم نمره‌بندی مدرک زبان آلمانی B۲ نیز از ۱۰۰ نمره است. به طور کلی، افرادی به دنبال این هستند تا بتوانند این دوره را پشت سر بگذارند، لازم است حداقل نمره ۵۹ را داشته باشند.

در ادامه بازه نمرات را برای مدرک زبان آلمانی B۲ معرفی کرده‌ایم:

  • بازه نمره‌ای بین ۵۰ تا ۵۹ به معنی قبولی زبان‌آموز است
  • بازه نمره‌ای بین ۶۰ تا ۶۹ به معنای نمره قابل قبول است
  • بازه نمره‌ای بین ۷۰ تا ۷۹ به معنی نمره رضایت‌بخش است
  • بازه نمره‌ای بین ۸۰ تا ۸۹ به معنی نمره خوب است
  • بازه نمره‌ای بین ۹۰ تا ۱۰۰ نیز به معنی نمره عالی است و بهترین زبان‌آموزها نمره‌ای در این بازه را دریافت می‌کنند

بخش‌های مختلف آزمون گوته B۲ چیست؟

بسیاری از افرادی که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند، معمولا بعد از اتمام دوره، در آزمون زبان گوته (Goethe) شرکت می‌کنند. گوته یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین آزمون‌های زبان ارائه شده برای آلمانی است. به طور کلی، اگر بخواهیم این آزمون زبانی را با آزمون‌های دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که گوته درست مانند آزمون آیلتس برای زبان انگلیسی است. توجه داشته باشید که آزمون زبان گوته خود از سه بخش و سطح A، B و C تشکیل شده است. توجه داشته باشید که هرکدام از این سطح‌ها، از دو بخش نوشتاری و شفاهی تشکیل شده‌اند.

در ادامه بخش‌ها و سطوح مختلف آزمون گوته را بررسی کرده‌ایم:

  • سطح A: این سطح مقدماتی است و زبان‌آموزانی که به تازگی آلمانی را یاد گرفته‌اند، در آزمون سطح A شرکت می‌کنند
  • سطح B: این سطح برای زبان‌آموزان رده متوسط است که به زبان آلمانی تسلط نسبی دارند
  • سطح C: این سطح برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته است که به آلمانی تسلط کامل دارند.

توجه داشته باشید که در آزمون گوته، برای سطوح A۱ و A۲، آزمون زبان شفاهی و نوشتاری در یک روز برگزار می‌شود. این در حالی است که برای سطوح B۲، B۱، C۱ و C۲، این دو بخش آزمون در روزهای جداگانه‌ای برگزار خواهند شد.

منابع آزمون گوته B۲ چیست؟

منابع آزمون زبان گوته برای کاهش مدت زمان گرفتن مدرک B2 آلمانی

اگر می‌خواهید در آزمون گوته B۲ شرکت کنید، باید با منابع این آزمون آشنا باشید. به طور کلی، بهتر است برای شرکت در این آزمون و کسب نمره بالا، کتاب‌های مختلفی را مطالعه کنید. در حال حاضر کتاب‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام روی مهارت و بخش خاصی از زبان آلمانی تمرکز دارند. البته برخی کتاب‌ها ممکن است به صورت کلی، چهار مهارت اصلی شما یعنی نگارش، درک مطلب، شنیداری و مکالمه را تقویت و شما را آماده آزمون گوته کنند.

در ادامه برخی از منابع آزمون گوته را برای سطح B۲ معرفی کرده‌ایم:

  • کتاب Einfach weiter: Deutsch B۲
  • کتاب Grammatik aktiv
  • کتاب Deutsch Übungsbuch Grammatik
  • کتاب PONS Deutsch Prüfungstraining B۲

توجه داشته باشید که برای موفقیت در آزمون گوته B۲ و کسب نمره حداکثری در این آزمون، لازم است که این کتاب‌ها را به صورت کامل مطالعه کنید. در صورت عدم مطالعه کامل و عدم تسلط به مفاهیم، ممکن است که در آزمون دچار مشکل شوید و نمره گوته کمتری را دریافت کنید. 

تحصیل در آلمان با بینا اپلای

اگر می‌خواهید برای تحصیل در کشور آلمان اقدام کنید، مجموعه بینا اپلای بهترین مرجع برای دریافت خدمات مهاجرتی از جمله اخذ اپلای موسسات آموزشی کشور آلمان است. کارشناسان و وکلای مهاجرتی این مجموعه می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط تحصیل در آلمان را برای شما فراهم کنند. بینا اپلای با سابقه بیش از یک دهه، می‌تواند پروسه دریافت مدرک زبان آلمانی و مهاجرت به این کشور با اهداف مختلف مانند تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان با کمترین هزینه برای شما تسهیل کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت خدمات از بینا اپلای، می‌توانید همین حالا با کارشناسان این مجموعه مهاجرتی تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha