۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
بهره مندی از تجارب بنیاد برکت در ارتقای سطح مهارت و اشتغال زایی جوانان جهان اسلام
گفتگوی بازار با رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی؛

بهره مندی از تجارب بنیاد برکت در ارتقای سطح مهارت و اشتغال زایی جوانان جهان اسلام

آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان اسلامی گفت: بنیاد برکت در زنجیره مهارت زایی تا دسترسی به بازار کار برای جوانان ایران دستاوردهای بسیار خوبی دارد که می توان از تجارب آن برای جوانان جهان اسلام بهره برد.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از نهادهای محرومیت زدا در سراسر کشور با اجرای طرح های توانمند سازی سعی بر این دارد که حتی مردم کم برخوردار ترین مناطق کشور را هم توانمند کند.

در این راستا با سرمایه گذاری های گسترده ای که تاکنون انجام داده توانسته است برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور و حتی در دورترین روستاها هم اشتغال زایی کند. اشتغالی که شاید چندان به مذاق برخی از کشورهای غربی که ایران را در لیست تحریم های خود قرار داده اند خوش نیاید؛ چرا که به افزایش قدرت ایران در منطقه کمک شایانی می کند.

حالا بنیاد برکت این بار پا را فراتر گذاشته است و قصد دارد فقط و فقط با انتقال تجربیات توانمند سازی خود در کشور، به سایر کشورهای جهان اسلام نیز کمک کند. کمکی که جنبه آموزشی و ارائه تجربیات دارد. تجربیات گران قدری که به تازگی مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نیز برای دریافت آن طی تفاهم نامه ای با بنیاد برکت وارد فاز همکاری شد.

انتقال تجربیات طلایی بنیاد برکت به جوامع اسلامی

طاها آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی در خصوص برنامه ای برای افزایش ضریب اشتغال جوانان جهان اسلام دنبال می کند به بازار گفت: امیدوارم بتوانیم ابتکاراتی به خرج دهیم که منتهی به ارتقای سطح مهارت های جوانان شود. این مهم هم در گام نخست رخ نمی دهد مگر اینکه یک سری دوره های آموزشی و ارتقای مهارت برگزار شود.

یکی از این بخش هایی که می تواند کمک شایانی در حوزه آموزش و اشتغال زایی برای جوانان جهان اسلام کند همین بنیاد برکت است

وی افزود: در این مسیر می توانیم یک سری آموزشگران را هم بیاوریم تا در امر آموزش به ما کمک کنند. یکی از این بخش هایی که می تواند کمک شایانی به ما در حوزه آموزش و اشتغال زایی برای جوانان جهان اسلام کند همین بنیاد برکت است. آن ها می توانند تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند تا آن را به تمام جهان اسلام صادر کنیم. اکنون نیز باید منتظر بمانیم و ببینیم در ماه ها تا سال های آینده روند همکاری ما با بنیاد برکت چطور پیش می رود؟

آیهان در پاسخ به این سوال که بیشتر در حوزه هایی نیازمند دریافت تجربیات بنیاد برکت هستند و خلا هایی که در مجامع اسلامی با آن ها مواجه هستند بیشتر در چه حوزه هایی است؟ پاسخ داد: مسائل متفاوت است و بستگی به این دارد که منطقه ای که می خواهیم بر روی آن متمرکز شویم چه ویژگی هایی دارد و اولویت های مورد توجه در آن منطقه چیست؟

وی افزود: برای مثال اگر بحث کشاورزی مد نظر است می توانیم بر روی ارائه فناوری هایی که در حوزه کشاورزی می توانند مثمر ثمر باشند و به ارتقای وضعیت کشاورزی کمک کنند متمرکز شویم و آموزش دهیم. کاری که در نیجریه و لبنان انجام داده ایم. همچنین اگر تقاضا در حوزه فین تک و فناوری های مختلف باشد می توانیم با اولویتی که مد نظر منطقه است بر روی آن ها کار کنیم.

ایجاد زنجیره مهارت و اشتغال زایی

رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهایی که هر جامعه ای به آن نیاز دارد بحث ایجاد مهارت و اشتغال زایی است گفت: در این زمینه نیاز داریم برنامه های کاری داشته باشیم و اگر بخواهیم اقدامی در این حوزه انجام دهیم باید با ایده پردازی مسیر را مشخص کنیم و ذهنیت ها را شکل دهیم.

بنیاد برکت توانسته زنجیره ای از مهارت زایی تا دسترسی به بازار را برای جوانان ایرانی ایجاد کند و دسترسی به این تجارب برای جهان اسلام بسیار ارزشمند است

وی با اشاره به اینکه تمام مسیری که مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی می خواهد در مجامع اسلامی دنبال کند در گذشته توسط بنیاد برکت در جای جای کشور ایران به اجرا درآمده است افزود: اهدافی که دنبال می کنیم را در بازدید هایی که از دستاوردهای بنیاد برکت داشتیم مشاهده کردم که قبل تر در ایران محقق شده است.

آیهان ادامه داد: در بحث هایی که برای جوانان دنبال می کنیم بنیاد برکت قبل تر توانسته زنجیره ای از مهارت زایی تا دسترسی به بازار را ایجاد کند و دسترسی به این تجارب برای جهان اسلام بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اقداماتی که دنبال می کنند تاکید کرد: امیدوارم در خصوص تفاهم نامه ای که مابین مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی به امضا رسید بتوانیم با بهره مندی از تجارب بنیاد برکت در حوزه آموزش، هرچه بیشتر جوانان را جایگاه واقعی خودشان در بازار هدایت کنیم.

این مقام جوامع اسلامی افزود: بحث آموزش و ارتقای مهارت ها با استفاده از انتقال تجربیات بنیاد برکت در این تفاهم نامه مد نظر قرار داده شده است و همه تلاش مان این است که در این زمینه گام های مهمی برداریم.

کد خبر: ۲۳۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha