۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
چین بازار صادراتی بی نظیری برای ایران است
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

چین بازار صادراتی بی نظیری برای ایران است

اردبیل- صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، چین را بازاری بی نظیر و شاخص برای صادرات محصولات استان های مختلف کشور دانست و گفت: باید از فضای فراهم شده بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

مهدی صفری در سفری که به استان اردبیل داشت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با تقویت روابط ایران با کشور چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه امیدواریم پایداری توسعه اقتصادی را با محوریت صادرات محصولات متنوع شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امسال برای استان های کشور صادرات ۲۰ درصدی هدف گذاری شده که امیدواریم با توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه و دیپلماسی فعال اقتصادی بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سیاست دولت سیزدهم تقویت روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان، آفریقا و آمریکای لاتین است که خود این امر می تواند زمینه ساز تحول اقتصادی و تقویت صادرات غیرنفتی باشد.

صفری افزود: در کنار توسعه صادرات غیرنفتی، واردات تکنولوژی و محصولات دانش بنیان از سیاست های اصلی و مهم وزارت امور خارجه و گمرکات کشور است که در دولت سیزدهم به جد پیگیری می شود.

وی تعادل سازی و توازن واردات و صادرات محصولات غیرنفتی را به عنوان یک برنامه جامعه و گسترده معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه یادآور شد و خاطرنشان کرد: بازار چین ظرفیتی ممتاز برای استان های کشورمان است تا صادرات خود را تقویت کنند.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در صادرات محصولات به کشورهای مختلف به ویژه چین بهتر است استانداردها و بسته بندی مناسب محصولات مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه هدف گذاری های مشخصی را نیز شاهد باشیم.

وی بیان کرد: سفیر چین در دیدار اخیری که از استان اردبیل و ظرفیت های گردشگری، تاریخی و صنایع آن داشته مجذوب تولیدات این استان شده و بهتر است در صادرات محصولات صنایع دستی پیشقدم شویم.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: صنایع دستی به صورت ویژه در کشور چین طرفدار دارد و ما به راحتی می توانیم صادرات این محصولات را با برنامه ریزی دقیق، مناسب و کیفی تر به کشور چین انجام دهیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تلاش ما بر این است تا در قالب یک برنامه جامع استراتژیک دیپلماسی اقتصادی بتوانیم کشورمان را بیش از گذشته در مسیر توانمندی اقتصادی سوق دهیم.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha