۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
پیشنهاد دو طرح سرمایه گذاری در کردستان|سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می شوند
استاندار کردستان:

پیشنهاد دو طرح سرمایه گذاری در کردستان|سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می شوند

سنندج – استاندار کردستان از برگزاری نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی و بررسی پیشنهاد اجرای دو طرح سرمایه گذاری در شهرستان های مریوان و بیجار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این خصوص اظهار کرد: جلسه بررسی دو طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث کارخانه فروآلیاژ و صنایع پایین دست پتروشیمی در دو شهرستان استان کردستان برگزار گردید.

وی با اشاره به جزییات سرمایه گذاری این دو طرح در استان کردستان، بیان کرد: یکی از سرمایه‌گذاران، پیشنهاد سرمایه‌گذاری مجموعه فروآلیاژ در یاسوکند بیجار را مطرح کرد، که طرح توجیهی آن بعد از فرآیند تایید کارشناسی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی فروآلیاژها را آلیاژی از آهن به‌ همراه تعدادی دیگر از عناصر از جمله آلومینیوم، کروم، منگنز، سیلیس و غیره عنوان کرد و افزود: استفاده از فروآلیاژها باعث افزایش کیفیت محصولات صنعت فولاد و چدن در استان می‌شود.

استاندار کردستان طرح پیشنهادی یکی دیگر از سرمایه‌گذاران را، راه‌اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در مریوان اعلام کرد و افزود: این طرح که در حوزه پالایشگاه پتروشیمی است، درصورت تایید طرح توجیهی اقتصادی، نقش مهمی در توسعه مریوان با توجه به ظرفیت مناطق آزاد تجاری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: پیشنهاد این دو طرح سرمایه‌گذاری در مقدمات اولیه است و ابتدا باید روی تمام مراحل سرمایه‌گذاری با ارایه طرح توجیهی مطالعه کارشناسی انجام شود و بعد از تایید نهایی در مورد طرح‌های پیشنهادی، جزئیات آن رسانه‌ای خواهد شد.

زارعی کوشا با اشاره به آمادگی کامل استان کردستان برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، عنوان کرد: شرایط برای استقبال از طرح های سرمایه گذاری فراهم است و ما هیچ گونه محدودیت و مشکلی برای جذب سرمایه گذار نداریم و همه مدیران استان با تمام توان از طرح های سرمایه گذاری استقبال می کنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha