۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کوشکن زنجان ظرفیت تولید سالانه ۵میلیون اصله نهال را دارد/ ضرورت توسعه جنگل‌کاری
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

کوشکن زنجان ظرفیت تولید سالانه ۵میلیون اصله نهال را دارد/ ضرورت توسعه جنگل‌کاری

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، به تولید نهال در کوشکن به عنوان بزرگترین نهالستان شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید نهال در این نهالستان پنج میلیون اصله در سال است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، بر لزوم افزایش سرانه جنگلی و توسعه فضای سبز در زنجان تاکید کرد و گفت: توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری و ایجاد پارک‌های جنگلی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جاری است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که قرار است به اجرا گذاشته شود، طرح نهضت ملی سبز است، اظهار کرد: این طرح در بیش از ۲۹۰ هکتار از جنگل‌های استان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، گفت: توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری به روش‌های مختلف انجام می‌شود و یکی از راه‌کارهای توسعه فضای سبز در استان، مربوط به توزیع نهال در نهالستان کوشکن است.

آقاجانلو تاکید کرد: پارک‌های ارم، گلستان، گاوازنگ، پارک جنوبی زنجان و پارک‌های شهرستان‌های خدابنده و ماهنشان با هدف جنگل کاری و افزایش سرانه فضای سبز انجام شده  است.

وی به تولید نهال در بزرگترین نهالستان شمالغرب کشور کوشکن هم اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید نهال در این نهالستان پنج میلیون اصله است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، با بیان اینکه زنجان در تولید نهال جزو یکی از استان‌های موفق شناسایی شده است، افزود: نهال ارس به عنوان گونه بومی استان شناسایی شده است. 

آقاجانلو یاد آورشد: این اداره کل علاوه بر اجرای طرح توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری،کنترل آفات در مناطق آلوده جنگلی را هم بر عهده  دارد.

وی گفت: شهرستان‌های خرم‌دره، ماهنشان و ابهر بیشترین سهم جنگل‌کاری در استان زنجان را دارند.

کد خبر: ۲۳٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha