۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
آغاز همکاری بین المللی بنیاد برکت در گام دوم برکت؛ استقبال جوامع اسلامی از طرح های توانمندسازی ایران
بازار گزارش می‌ دهد

آغاز همکاری بین المللی بنیاد برکت در گام دوم برکت؛ استقبال جوامع اسلامی از طرح های توانمندسازی ایران

تفاهم نامه بنیاد برکت و مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی به منظور اشتراک گذاری تجارب محرومیت زدایی این بنیاد در راستای رفع فقر از تمام جوامع اسلامی به امضا رسید.

بازار؛ گروه ایران: مراسم امضای تفاهم نامه بنیاد برکت و مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی صبح امروز جمعه با حضور علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، طاها آیهان رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، حسین کشیری عضو هیئت مدیره مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌ المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان همکاری اسلامی برگزار شد.

ضرورت ارتقای سطح دانش و توان جوانان جهان اسلامی

حسین کشیری عضو هیئت مدیره مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی در ابتدای این مراسم بیان داشت: از سال گذشته بر اساس گفتگو ها و رفت و آمدهای علمی و فرهنگی انجام شده مقرر شد با سازمان همکاری اسلامی، مجمع جوانان و بنیاد برکت در حوزه هایی که در وظایف سازمانی قرار گرفته به همراه اشتراکاتی که دارند همکاری مشترک صورت گیرد.

کشیری: ماموریت مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی فعالیت در راستای ارتقای سطح دانش و توان جوانان جهان اسلامی است

وی افزود: سازمان همکاری‌ های اسلامی با عضویت ۵۷ کشور و حضور در چهار قاره، پهنای جهان اسلام را پوشش می دهد و دارای سازمان های تابعه و زیر مجموعه هایی است که یکی از این سازمان ها، سازمان جوانان کشورهای اسلامی است که در سال ۲۰۰۵ میلیاردی تشکیل شد. این مجمع ماموریت پیدا کرد تا در حوزه ارتقای سطح دانش و توان جوانان جهان اسلامی فعالیت کند.

کشیری با اشاره به اینکه مجمع نامبرده در راستای همکاری با کشورهای مختلف جهان اسلام در حوزه های دانش بنیان، کار آفرینی، فناوری و شکوفایی نسل جوان در عرصه های مرتبط با توسعه و ارتقای دانش فنی فعالیت دارد ادامه داد: پیشنهاد همکاری از سوی بنیاد برکت مطرح شد و امروز به تفاهم نامه واحدی رسیدیم که انشالله در ادامه آن، پروژه هایی تعریف خواهد شد که در کوتاه مدت و بلند مدت بتوانیم دستاورد ها و طرح های خلاقانه و نوآورانه بنیاد برکت را در کشورهای جهان اسلام توسعه دهیم.

عضو هیئت مدیره مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: شاهد هستیم بنیاد برکت با پهنه گسترده‌ ای که در سطح کشور و مناطق محروم دارد به عنوان یکی از نهادهای غیر دولتی نقش مهمی را ایفا می ‌کند.

آغاز همکاری بین المللی بنیاد برکت در گام دوم برکت؛ استقبال جوامع اسلامی از طرح های توانمندسازی ایران

دستاورد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اشتغال زایی بنیاد برکت

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در ابتدای این مراسم بیان داشت: بنیاد برکت به عنوان یکی از نهادهای توسعه گر فعالیت می ‌کند؛ نهادی که با مدل پیشرفت و اقدامات موثری که تا به امروز انجام داده توانسته است نقش موثری در محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور ایفا کند.

ترکمانه: مجموعه فعالیت های توانمند سازی بنیاد برکت در مناطق محروم در بیش از ۱۶ هزار روستای کشور انجام شده و توانسته ایم برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال زایی کنیم

وی افزود: مجموعه فعالیت های توانمند سازی بنیاد برکت در مناطق محروم در بیش از ۱۶ هزار روستای کشور که در برگیرنده بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور است انجام شده و تاکنون توانسته ایم برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال زایی کنیم. یکی از ماموریت های اصلی ما بحث اشتغال زایی است؛ موضوعی که بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

ترکمانه ادامه داد: بیش از ۳۰۰ هزار طرح اقتصادی خرد، بنگاه های کوچک و متوسط را در کشور توسعه داده ایم. همچنین با بیش از هزار نفر تسهیل گر اجتماعی و اقتصادی در سراسر کشور همکاری داریم. علاوه بر این بنیاد برکت تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار توسط بنیاد برکت سرمایه گذاری شده است گفت: این اقدامات که در حوزه توسعه است فرصت خوبی را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم تجربیات خود را با کشورهای اسلامی به اشتراک بگذاریم. لذا مذاکراتی از یک سال پیش با مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی که جزو ماموریت های خود بحث های محرومیت زدایی، فعالیت های اشتغال زایی و اشتراک تجارب را قرار داده انجام شد که نتیجه آن به امضا رسیدن تفاهم نامه همکاری است.

ترکمانه با اشاره به اینکه در گام دوم برکت و شروع همکاری های بین المللی بنیاد برکت، همکاری با مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی را مد نظر قرار داده ایم افزود: امید داریم با کمک این مجمع و انتقال تجربیات بنیاد برکت، نقش موثری برای خروج از فقر و محرومیت کشورهای جهان اسلام داشته باشیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه مشترک بین بنیاد برکت و مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: محور اصلی تفاهم نامه ایجاد همکاری برای اشتراک گذاری تجارب با کشورهای اسلامی است. در حال حاضر آمادگی این را داریم که تجارب خوب خود را با مسلمانان جهان به اشتراک بگذاریم و موضوع فقر از چهره همه کشورها زدوده شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: اولین اقدام این تفاهم ‌نامه برگزاری رویدادی است که در ایران برگزار می ‌شود که رویکرد آن اقدامات بنیاد برکت و حضور موثر جوانان در کشورهای اسلامی است.

آغاز همکاری بین المللی بنیاد برکت در گام دوم برکت؛ استقبال جوامع اسلامی از طرح های توانمندسازی ایران

توجه کشورهای جهان اسلام به طرح های موفق بنیاد برکت

طاها آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی بیان داشت: یکی از اقداماتی که هر جامعه به آن نیاز دارد موضوع مهارت و اشتغال زایی است و در این زمینه نیاز داریم برنامه ‌های کاری و ایده‌ پردازی داشته باشیم.

آیهان: در یادداشت تفاهم نامه، آموزش به جوانان را تاکید داریم و امیدواریم به جوانان کمک کنیم تا جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنند

وی افزود: در بازدید هایی که از اقدامات بنیاد برکت داشتیم مشاهده شد اقدامات مهارت ‌زایی و دسترسی به بازار ایجاد شده است. از این رو امیدواریم همه جوانان در ایران از این اقدامات بهره ‌مند شوند. همچنین در یادداشت تفاهم نامه، آموزش به جوانان را تاکید داریم و امیدواریم به جوانان کمک کنیم تا جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنند.

حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌ المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در ادامه مراسم بیان داشت: یکی از موفق ترین شیوه های حضور در عرصه بین الملل، ‌ حضور بخش غیر دولتی است. همچنین حضور در حوزه جوانان، بانوان و مدل های برتر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین برگزاری چنین تفاهم نامه ای از سوی بنیاد برکت دستیابی به این همه این مسائل مهم است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعالیت های بسیار مهمی در عرصه های یاد شده انجام می دهد افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به طور کامل در اختیار اجرای چنین برنامه هایی است. این کار بزرگ را می توان توسعه داد و تبدیل به مدل در عرصه بین الملل کرد. خوشبختانه امروز با مدل های موفقی که در اختیار داریم حرف قابل گفتن در دنیا داریم.

کد خبر: ۲۳۲٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمانه IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      1 1
      درود خداقوت . انشالله شاهد برگزاری اینگونه همایش ها اجلاس ها در سراسر ایران شاهد باشیم الخصوص مشهد