۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
تجارت و کسب‌ و کار برای تجار ایران و ایتالیا تسهیل شود
سفیر ایتالیا در تهران:

تجارت و کسب‌ و کار برای تجار ایران و ایتالیا تسهیل شود

در دیدار سفیر ایتالیا در تهران با رئیس اتاق رشت بر لزوم تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و ایتالیا و تلاش برای تسهیل تجارت و کسب‌وکار میان تجار دو کشور تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سفیر ایتالیا در تهران با بیان اینکه ایتالیا و ایران همیشه روابط عمیق فرهنگی و اقتصادی داشته‌اند، گفت: تا چند سال پیش، ایتالیا اولین شریک تجاری ایران در اروپا بود؛ اما متأسفانه در پی تحریم‌های اخیر، تجارت دوجانبه دو کشور به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا کرد.

جوزپه پرونه، در دیدار با قاسم رضاییان، رئیس اتاق رشت، با بیان اینکه استان گیلان یک استان ثروتمند به نظر می‌رسد، افزود: اقتصاد ایران و ایتالیا به‌گونه‌ای مکمل یکدیگر هستند و اقتصاد مناطق مختلف ایران ازجمله استان گیلان مستعد همکاری‌های بیشتر است.

سفیر ایتالیا در تهران ادامه داد: همیشه سعی بر این بوده است که روابط دو کشور بهبود یابد و درخواست‌های زیادی از شرکت‌های ایتالیایی به‌منظور همکاری با ایران دریافت می‌کنیم.

پرونه ادامه داد: شایسته است که فرصت‌های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری در ایران به‌خصوص با استان مستعد و ثروتمند گیلان شناسایی و معرفی شود، چراکه اقتصاد استان گیلان ریشه عمیقی دارد و فرهنگ آن نیز بسیار غنی است.

او اظهار کرد: به‌عنوان نماینده کشور و مردم ایتالیا تلاش می‌کنم تا مردم و تجار ایتالیایی نگاه بازتر و عمیق‌تری به این منطقه داشته باشند و با ظرفیت‌های ایران و به‌ویژه گیلان آشنا شوند؛ چراکه پتانسیل‌های همکاری متعددی در زمینه کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی بین دو منطقه دیده می‌شود و باید تلاش کنیم روند تجارت و کسب‌وکار بین تجار دو کشور تسهیل شود.

داوید بالونی، مدیر دفتر اقتصادی و تجاری سفارت ایتالیا در تهران نیز در این نشست با اشاره به توسعه ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، اظهار کرد: یکی از راه‌های گسترش همکاری بین دو کشور، حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی در کشور ایتالیا، خصوصاً در زمینه صنایع غذایی است.

و با بیان اینکه با حضور نمایندگان صنایع مطرح استان گیلان در رویدادهای بین‌المللی ایتالیا، زمینه برای شناخت بیشتر تجار و کارآفرینان دو منطقه فراهم می‌شود، افزود: امکان تأمین ماشین‌آلات موردنیاز کارخانجات و تقویت خطوط تولید، به‌ویژه بسته‌بندی از زمینه‌های همکاری سودمند دیگری است که می‌تواند منجر به توسعه و افزایش همکاری‌های تجاری شود.

دانشگاه‌های ایتالیا برای جذب پژوهشگران و دانشجویان ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند

یاروسلاوا رومانووا، مدیر دفتر فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در تهران نیز در این نشست با اشاره به عمیق بودن روابط فرهنگی دو کشور، اظهار کرد: دانشجویان ایرانی، پس از دانشجویان چینی، دومین گروه دانشجویان خارجی در حال تحصیل در ایتالیا هستند و این نشان‌دهنده آن است که علاقه از سمت دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایتالیا نیز برای جذب پژوهشگران و دانشجویان ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند، ‌ افزود: عمده دانشجویانی که از سمت استان گیلان به ایتالیا می‌روند در رشته‌های مرتبط با کشاورزی و تغییرات آب‌وهوا مشغول به تحصیل می‌شوند که از رشته‌های بسیار باارزش و موردنیاز در دنیا است و ایتالیا علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها در زمینه باستان‌شناسی است.

ایتالیا تحت تأثیر تبلیغات منفی غرب از ایران قرار نگیرند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: استان گیلان، استانی ثروتمند با ظرفیت‌های متنوع است.

قاسم رضاییان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می‌شود، افزود: چای گیلان علاوه بر حجم بالای تولید، مرغوب‌ترین چای ایران است و همچنین، بهترین برنج دنیا نیز در گیلان تولید می‌شود، که ازلحاظ کیفیت، نه‌تنها در ایران منحصربه‌فرد است، بلکه بسیار مرغوب‌تر از نمونه‌های هندی و پاکستانی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رشت با اشاره به محصولات منحصربه‌فرد استان ازجمله فندق، کیوی و خاویار، گفت: گیلان در یک موقعیت جغرافیایی و استراتژیک قرار دارد که مهم‌ترین قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌-جنوب یا همان نوستراک است.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha