۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
شرکت سرمایه گذاری پویا بازدهی بالاتر از شاخص داشته است
بازار گزارش می دهد؛

شرکت سرمایه گذاری پویا بازدهی بالاتر از شاخص داشته است

شرکت سرمایه گذاری پویا در یک سال گذشته بازدهی بالاتر از شاخص داشته و ارزش خالص دارایی هر سهم حدود ۶۰۰ تومان و ارزش خالص دارایی کل ۴۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

بازار، گروه بورس: شرکت سرمایه‌گذاری پویا با نماد وپویا پرتفوی بلندمدتش عمدتاً به شرکت‌های دارویی گروه برکت، تأمین سرمایه امین و شرکت‌های غیربورسی به رتبه‌بندی اعتباری پایا و شتاب‌دهنده فارابی اختصاص دارد.
این شرکت در سال مالی گذشته توانسته در عین مدیریت ریسک و با بتای ۰.۸، به بازدهی ۱۵درصد بالاتر از شاخص برسد. در واقع با تغییر روند بازار از آبان ماه و با رشد نرخ ارز، روند جدید شروع شد و تا دی ماه ادامه یافت تا اینکه ابهامات سیاست‌گذاری و درگیری‌های شورای رقابت با بورس بر سر موضوع خودرو، بار دیگر باعث افزایش ریسک و خروج سرمایه از بازار شد.

وپویا مالک ۴۹.۵ درصدی رتبه‌بندی اعتباری پایا است و بزرگ‌ترین سهم بازار را در میان سه شرکت فعال در این بخش را دارد بر همین مبنا رشد خوبی در سال‌های اخیر داشته و نسبت P/NAV در سه ماه اخیر هم از محدوده ۵۰ به حدود ۷۵درصد رسیده و هنوز هم جذابیت دارد

در مجموع در سال مالی گذشته، بازدهی بازار ۲۰ درصد بود که اگرچه نسبت به رقم ۴درصدی سال قبل رشد داشت، اما نسبت به بازارهای موازی عقب بود که این خبر نشان‌دهنده پتانسیل نهفته بازار برای رشد بوده و در مدت طی شده از سال مالی جدید هم تا حدی محقق شده است.
این شرکت مالک ۴۹.۵ درصدی رتبه‌بندی اعتباری پایا است و بزرگ‌ترین سهم بازار را در میان سه شرکت فعال در این بخش را دارد بر همین مبنا رشد خوبی در سال‌های اخیر داشته و نسبت P/NAV در سه ماه اخیر هم از محدوده ۵۰ به حدود ۷۵درصد رسیده و هنوز هم جذابیت دارد.
درآمد سود سهام از ۱۵۵ به ۲۴۶ میلیارد تومان و فروش سرمایه‌گذاری از ۲۸۰ به ۳۴۲ میلیارد تومان افزایش یافته و سود خالص با ۳۶درصد رشد نسبت به سال مالی قبل به ۵۸۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین اضافه ارزش سبد سهام شرکت ۲۳۸۰ میلیارد تومان، ارزش خالص دارایی هر سهم حدود ۶۰۰ تومان و ارزش خالص دارایی کل ۴۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.
افزایش سرمایه مرحله بعد از ۷۰۰ به ۹۵۰ میلیارد تومان و از محل مطالبات و آورده خواهد بود. همچنین انتقال نماد از فرابورس به بورس از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت در سال مالی جاری است.


کد خبر: ۲۳۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha