۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
اسپورتیج ۲۰۲۴ معرفی شد| افزایش ایمنی در محصولات کیا
بازار خبر می دهد

اسپورتیج ۲۰۲۴ معرفی شد| افزایش ایمنی در محصولات کیا

شرکت خودروسازی کیا، نسل ۳۰ ام اسپورتیج را در کلاس کراس اوور کامپکت در کره جنوبی معرفی کرد، این خودرو ابتدا در کره جنوبی سپس در اتحادیه اروپا عرضه خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: سال ۱۹۹۳ شرکت خودروسازی کیا اولین نسل اسپورتیج را به بازار عرضه کرد، اکنون بعد از حدود سه دهه از اسپورتیج شش میلیون دستگاه در بازارهای جهانی فروخته شده است. از همین رو شرکت خودروسازی کیا، نسل ۳۰ ام این خودرو را در کلاس کراس اوور کامپکت راهی بازار خواهد کرد. اسپورتیج کراس کامپکت که شب گذشته در کره جنوبی معرفی شد، جزء خودروهای کراس اوور کلاس لوکس است. کیا برای افزایش رفاه سرنشینان در این خودرو درها و پنجره ها را دوجداره طراحی کرده است، این موضوع سبب می شود سرنشینان در زمان حرکت با این خودرو کابین بسیار آرامی را تجربه کنند.

ارتقا ایمنی در نسل ۳۰ ام

کیا برای افزایش ایمنی نسل ۳۰ ام اسپورتیج اقدام به تعبیه کیسه هواهای جانبی برای ردیف دوم سرنشینان کرده است. این موضوع می تواند به این خودرو کمک کند تا در کسب ستاره ایمنی از موسسان ایمنی بین المللی موفقیت بیشتری داشته باشد. همچنین برای افزایش زیبای، نورهای مشکی براق روی ریل های سقف، آینه ها و تزئینات ظاهری بدنه استفاده شده است. کیا برای افزایش جذابیت در این مدل از لاستیک های ۱۹ اینچی استفاده کرده است.

ویژگی های کابین اسپورتیج

مهم ترین نکته ای که در کابین اسپورتیج ۲۰۲۴ وجود دارد، استفاده از متریال چرم به همراه الیاف جیر است. کیا برای افزایش زیبایی در این خودرو از دو رنگ سبز و مشکی برای تریم داخل استفاده کرده است. همچنین صندلی های جلو با آخرین طراحی ارگونومی ساخته شده است، لوگو کیا در کابین این خودرو برخلاف سایر محصولات همراه عدد ۳۰ که بیانگر نسل سی ام این خودرو است، نصب شده است.

اسپورتیج ۲۰۲۴ معرفی شد| افزایش ایمنی در محصولات کیا

شرکت خودروسازی کیا قصد دارد ابتدا این محصول را در بازار داخل کره عرضه سپس فروش جهانی آن را آغاز کند. همچنین علاقمندان به این برند می توانند با مراجعه به سایت کیا، اسپورتیج ۲۰۲۴ را به صورت دیجیتالی بررسی کنند.

گفتنی است که اسپورتیج با دو تیپ مختلف راهی بازار می شود، کد تیپ دوم این خودرو NQ۵ است. باتوجه به اینکه بازار اروپا علاقه بیشتری به کراس اوور دارد، به نظر می رسد مقصد دوم اسپورتیج ۲۰۲۴ بعد بازار داخل کره جنوبی، اتحادیه اروپا باشد. همچنین عرضه اسپورتیج نسل ۳۰ ام بعد از عرضه به اروپا در آمریکا، کانادا و استرالیا به ترتیب آغاز خواهد شد. باید ذکر کرد که اسپورتیج سال ۲۰۱۶ توانست رکورد فروش محصول ریو را در کلاس های هاچ بک، سدان و کامپکت در بازار بشکند.

درپایان باید اشاره کرد که شرکت کیا موتورز تاکنون مشخصات فنی دقیق این محصول را اعلام نکرده و قیمت آن نیز مشخص نیست.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha