۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
سرمایه گذاری نیازمند تغییر دیدگاه مدیران است|شرق کشور دروازه ورود به بازار های آسیایی
در گردهمایی مدیران مناطق آزاد در مشهد عنوان شد؛

سرمایه گذاری نیازمند تغییر دیدگاه مدیران است|شرق کشور دروازه ورود به بازار های آسیایی

مشهد- سرمایه گذاران و مدیران منطقه آزاد کشور که از روز سه شنبه در مشهد مقدس برای بحث و تبادل نظر گرد هم آمده اند بر این نکته تکیه دارند که سرمایه گذاری در کشور نیازمند تغییر دیدگاه دولتمردان است.

بازار؛ گروه استان ها: مدیران مناطق آزاد کشور به همراه جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی از روز سه شنبه ۲۷ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس با هدف بررسی توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در این گردهمایی که در مشهد مقدس و با حضور فعالان اقتصادی در جریان است استاندار خراسان رضوی موقعیت این استان را در ارتباط با ترانزیت، یک موقعیت استثنایی عنوان کرد و وجود بارگاه رضوی را مهم ترین ویژگی استان برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران جهت فعالیت های اقتصادی در مشهد بیان کرد.

یعقوب علی نظری در این خصوص خراسان رضوی را به عنوان کریدور شمال،جنوب،شرق و غرب کشور عنوان کرد و با اشاره به همجواری افغانستان شهر مشهد را از نظر فعالیت های اقتصادی شایان اهمیت دانست.

سرمایه گذاری نیازمند تغییر دیدگاه مدیران است|شرق کشور دروازه ورود به بازار های آسیایی

استاندار خراسان رضوی : طی هماهنگی با نمایندگان و کمیسیون اقتصادی مجلس، مباحثی در قالب بسته برای توسعه شرق کشور نوشته شد تا بتوانیم با توجه به ظرفیت بندرگاهی چابهار، دسترسی به آبهای آزاد و ظرفیت ریلی استان، زیرساخت های طرح های اقتصادی شرق کشور با سایر کشورها را مهیا کنیم

وی همچنین با تاکید بر ظرفیت های ریلی این استان به آسیای مرکزی ابراز کرد: اتصال خط ریلی چابهار تحول شگرفی در حوزه صادرات ایجاد خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی هم چنین اظهار داشت: طی هماهنگی با نمایندگان و کمیسیون اقتصادی مجلس، مباحثی در قالب بسته برای توسعه شرق کشور نوشته شد تا بتوانیم با توجه به ظرفیت بندرگاهی چابهار، دسترسی به آبهای آزاد و ظرفیت ریلی استان، زیرساخت های طرح های اقتصادی شرق کشور با سایر کشورها را مهیا کنیم.

چابهار شهر لجستیک

در این همایش هم چنین امیر مقدم مدیر منطقه آزاد چابهار نیز از این بندر به عنوان یکی از چهار شهر لجستیک کشور عنوان کرد و افزود: در این راستا تلاش داریم با یکصد بسته و پیش بینی ۵۰ هزار میلیارد تومان در کنار سایر مناطق آزاد با سرمایه گذاران همکاری گسترده ای را آغاز کینم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز با حضور در این همایش ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر استانِ برخوردار سیستان و بلوچستان ، آن را قاب طلایی آینده منطقه عنوان کرد.

محمد کرمی در این خصوص تصریح کرد: چابهار،میرجاوه و سیستان از مناطق آزادی است که از ظرفیت های بالایی برای روابط اقتصادی با پاکستان،افغانستان،چین و هند برخوردار است.

سرمایه گذاری نیازمند تغییر دیدگاه مدیران است|شرق کشور دروازه ورود به بازار های آسیایی

وی بیان کرد: منطقه آزاد به دلیل سواحل بی نظیر ظرفیت عظیمی در اقتصاد دریا و حتی ایجاد شهرک های صنعتی دارد لذا آینده ای درخشان در انتظار سیستان و بلوچستان است و لذا از شرکت های دانش بنیان دعوت می کنیم برای رشد این منطقه پای کار بیایند.

سرمایه گذاری نیازمند تغییر دیدگاه

مدیر عامل منطقه آزاد پارسیان استان هرمزگان نیز گفت: منطقه آزاد پارسیان، غربی ترین منطقه هرمزگان و از بزرگترین مناطق ویژه ایران است که کار خود را از سال ۸۶ آغاز کرد اما به دلایل مختلف دچار رکود شد.

مدیر عامل منطقه آزاد پارسیان استان هرمزگان: باید بپذیریم طی ۴۰ سال گذشته در حوزه تولید و جذب سرمایه گذار شکست خوردیم این در حالیست که نیاز داریم برای رشد در این عرصه با دنیا تطابق داشته باشیم

سید علی اصغرعلامه اظهار داشت: آنچه امروز مورد نیاز کشور در حوزه سرمایه گذاریست تغییر دیدگاه نسبت به این مقوله است.

وی افزود: باید بپذیریم طی ۴۰ سال گذشته در حوزه تولید و جذب سرمایه گذار شکست خوردیم این در حالیست که نیاز داریم برای رشد در این عرصه با دنیا تطابق داشته باشیم.

سرمایه گذاری نیازمند تغییر دیدگاه مدیران است|شرق کشور دروازه ورود به بازار های آسیایی

وی عنوان کرد: ببینید سایر کشورها برای جذب سرمایه گذار چه می کنند ؟ چرا که یکی از مزیت های مناطق ویژه جذب سرمایه گذار است اما دست ما بخاطر دیدگاه هایمان در این زمینه خالی است.

علامه گفت: با این همه منطقه پارسیان سال ۱۴۰۰تا ۱۴۰۱ از رکود خارج و به یکی از مناطق پر رونق اقتصادی کشور تبدیل و یکی از منحصر به فرد ترین بنادر ایران با ۱۰۰ درصد توانمندی نیروی جوان ایرانی در آن ساخته شد.

وی از تهیه ۴۰ پروژه زیر ساخت وتعداد ۲۰ قرار داد بزرگ سرمایه گذاری و دو میلیون تن صادرات غیر نفتی و ۱۵۰بسته سرمایه گذاری آماده خبر داد و اظهار داشت: ما نباید منتظر بمانیم تا سرمایه گذار سراغ ما بیاید ،نباید حتی سرمایه گذار پشت در اتاق ما معطل شود زیرا کار اصلی را سرمایه گذاران و تولید کنندگان انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار بازار هم چنین مدیر عامل منطقه آزاد دوغارون نیز در این همایش پیشنهاد داد بازار مشترک بین ایران و افغانستان تشکیل شود.

جمشید علیپور یادآور شد: دوغارون ظرفیت صادراتی بسیاری قابل توجهی دارد که در این راستا سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و بستر های صادرات می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha