۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
توانمندی پیمانکاران صنعت گاز باید وارد عرصه بین‌المللی شود
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران:

توانمندی پیمانکاران صنعت گاز باید وارد عرصه بین‌المللی شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که این شرکت خودکفایی را در مرکز پرگار فعالیت‌های خود قرار داده و تراز متفاوتی از اجرای پروژه را در سطح کشور به نمایش گذاشته است.

به گزارش بازار، رضا نوشادی در بازدید جمعی از مدیران وزارت نفت و صنعت گاز از بخش دریایی پروژه انتقال گاز بندر عباس - لافت - گورزین گفت: طرح‌های بزرگ توسعه صنعتی جزیره قشم برای رشد و شکوفایی، نیازمند گاز هستند، ضمن آنکه اجرای این پروژه افزون بر انتقال گاز به این جزیره زیبا، بستری پیشرفته برای امنیت انتقال اطلاعات بین سرزمین اصلی و جزیره قشم ایجاد کرده است.

وی با منحصر به فرد خواندن ویژگی‌های این پروژه بین پروژه‌های مشابه صنعت گاز دنیا، تصریح کرد: پیش از اجرای آن، طولانی‌ترین حفاری افقی جهان در ایالت داکوتای شمالی در آمریکا انجام شد که طول آن ۴ هزارمتر و قطر آن ۲۰ اینچ بود و اکنون شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با عبور خط لوله گاز از زیر بستر خلیج فارس به شیوه حفاری جهت‌دار افقی با طول ۳ هزار متر و قطر ۳۰ اینچ، رکوردی تازه در دنیا ثبت می‌کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تشریح دیگر موفقیت‌های این شرکت در شکستن مرزهای فناوری، توضیح داد: فشار خروجی کمپرسورهای ساخته شده در کشور ۱۱۰ بار است و در مخیله کسی نمی‌گنجید روزی در ایران کمپرسور ۳۵۰ بار ساخته شود اما امروز این کمپرسورهای فوق پیشرفته با راهبری مهندسی و توسعه گاز ساخته شده و به‌زودی نسل نوی این تجهیز دارای فناوری بالا برای تزریق گاز در لایه‌های زیر زمینی، تقدیم صنعت ذخیره‌سازی کشور می‌شود.

نوشادی با اشاره به هدف‌گذاری این شرکت برای مدیریت اوج مصرف از طریق اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی گاز طبیعی، بیان کرد: پس از طرح‌های ذخیره‌سازی گاز شوریجه، سراجه، قزل تپه و بانکول اخیرا با حضور رئیس‌جمهوری، میدان گازی مختار نیز به‌عنوان پنجمین طرح ذخیره‌سازی گاز آغاز به‌کار کرد.

وی اجرای همزمان ۱۲ تاسیسات تقویت فشار گاز در گستره کشور را از دیگر برنامه‌های جاری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران دانست و گفت: کشور در ساخت تجهیزات اختصاصی صنعت گاز به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده که اکنون ۹۰ درصد تجهیزات به کار رفته در تاسیسات تقویت فشار گاز آرادان از سوی سازندگان توانمند داخلی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه باید ظرفیت‌های سرشار سازندگان و پیمانکاران داخلی با حمایت دولت وارد عرصه بین‌الملل شود، تأکید کرد: باید ریسک حضور در خارج از کشور را به جان بخریم و به سمت تعریف کار و پروژه در فراسوی مرزها حرکت کنیم؛ از این رو نمودارهای سازمانی مرتبط را مصوب کردیم و در یک کشور هدف نیز طراحی پایه و شرح کار پروژه تهیه شده است، اما به ثمر نشستن چنین اهداف بلندپروازانه‌ای، بی‌شک نیاز به حمایت‌های در سطوح بالای سیاسی دارد.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha