۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
۱۵۳ روستای زنجان روی گسل زلزله قرار دارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

۱۵۳ روستای زنجان روی گسل زلزله قرار دارد

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد و حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این روستاها قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای با بیان اینکه اجرای طرح هادی وظیفه ذاتی بنیاد مسکن است، گفت: در ۷۱۰ روستا معادل ۱۰۰ درصد مطالعه طرح هادی انجام و در فازهای مختلف اجرایی شده است.

وی ابراز کرد: در استان زنجان برای ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم مطالعه طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: هر ۱۰ سال یکبار بازنگری طرح هادی در روستاها باید انجام شود که سال گذشته برای ۱۴۰ روستا بازنگری طرح هادی انجام شد و امسال نیز بازنگری طرح هادی برای ۱۲۰ روستا در استان زنجان انجام خواهد شد.

خواجه ای تاکید کرد: ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی در روستاهای استان داریم که تا امروز ۵۸ درصد آنها مقاوم سازی شده است.

وی گفت: طی سال گذشته نیز چهار هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه داشتیم که برای چهار هزار و ۴۴۷ واحد مقام سازی انجام شد و امسال هم برای چهار هزار و ۵۰۰ واحد سهم تسهیلات ۲۰۰ میلیونی داریم که به راحت ترین روش ممکن با بازپرداخت ۲۰ ساله و با کارمزد چهار تا پنج درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۱۰غالب واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان تصریح کرد: ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل زلزله قرار دارد و حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این روستاها قرار دارند که تا امروز هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده اند.

کد خبر: ۲۳۲٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha