۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
۱۰ هزار میلیارد برای اتمام طرح های احیای دریاچه ارومیه نیاز است
معاون رییس جمهور:

۱۰ هزار میلیارد برای اتمام طرح های احیای دریاچه ارومیه نیاز است

ارومیه- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اتمام کامل طرح های احیای دریاچه ارومیه به حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی کلانتری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دولت تدبیر و امید در حال تلاش برای تحقق وعده خود در خصوص دریاچه ارومیه است که در این راستا حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های احیای دریاچه هزینه شده است.

وی ادامه داد: البته اتمام کامل طرح های احیای دریاچه ارومیه به حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

کلانتری با اشاره به تلاش  های صورت گرفته برای اتمام تمامی اقدامات سخت افزاری و مهندسی برای احیای دریاچه ارومیه تا پایان دولت تدبیر و امید گفت: دولت در تلاش است با اقدامات مناسب صورت گرفته، این پروژه را با وضعیت مناسب به دولت آینده تحویل دهد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: با تدابیر دولت تدبیر و امید، آب سد کانی سیب، تصفیه خانه های ارومیه، تبریز و سدهای اقماری به بستر دریاچه ارومیه وارد شده و سالانه حدود یک میلیارد مترمکعب افزایش ورودی به دریاچه را خواهیم داشت.

وی میزان آب موجود در دریاچه را ۵.۱ میلیارد مترمکعب دانسته و گفت: این رقم باید تا هفت سال دیگر به ۱۴.۷ میلیارد مترمکعب برسد.

کد خبر: ۲۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha