۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
تونل کانی سیب در دی به بهره برداری می رسد/ تامین بودجه طرح
استاندار آذربایجان غربی:

تونل کانی سیب در دی به بهره برداری می رسد/ تامین بودجه طرح

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از تامین کامل بودجه پروژه تونل کانی سیب خبر داده و گفت: این پروژه در دی ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی شهریاری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از دریاچه ارومیه به خبرنگاران گفت: با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور کسری اعتبار پروژه احیای دریاچه ارومیه تامین شده که بیش از سفر ایشان به استان نیز دستور پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه‌ها داده شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و بارندگی‌های اخیر وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته و استقبال مردم حاکی از رضایت عمومی از اقدامات صورت گرفته است.

شهریاری با اشاره ای به تونل کانی سیب نیز گفت: بودجه کامل طرح تامین شده و در دی ماه سال جاری شاهد بهره برداری از پروژه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: سالانه در مجموع ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد چپرآباد و تصفیه خانه ارومیه وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

وی ادامه داد: با اتمام پروژه‌های احیا و در صورت مناسب بودن بارندگی‌ها سالانه دو تا سه‌ میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه می شود که با وجود این پروژه ها می توان در آینده نزدیک شاهد بازگشت این دریاچه به روزهای خوب خود بود.

کد خبر: ۲۳٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha