۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
تا پایان تابستان ظرفیت ناوگان هوایی افزایش می‌یابد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

تا پایان تابستان ظرفیت ناوگان هوایی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از اضافه شدن دو هزار صندلی به ناوگان هوایی تا پایان شهریور خبر داد.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش گفت: در حال حاضر ۳۳۳ فروند هواپیما در کشور موجود است که از این تعداد ۱۸۳ فروند هواپیما فعال و مابقی زمین گیر هستند که قرار است در یک بازه زمانی هواپیماهایی که قابلیت بازگشت دارند تعمیر شده و آن‌هایی که قابلیت بازگشت ندارند از آمار کلی حذف شوند.

وی افزود: شماری هواپیمای دست دوم وارد و ثبت شده که به مرور وارد چرخه پروازی می‌شوند و تعدادی نیز خریداری شده و به ناوگان اضافه می‌شوند که از اول مرداد تا پایان شهریور به تدریج دو هزار صندلی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود.

محمدی بخش با بیان اینکه برنامه ریزی شده برای عملیات اربعین از تعداد زیادی از فرودگاه‌های کشور استفاده شود افزود: پروازها به دو مقصد فرودگاه نجف و بغداد انجام می‌شود و برخی از فرودگاه‌های مرزی برای کسانیکه می‌خواهند تا شهرهای مرزی را به صورت هوایی و مابقی مسیر را زمینی بروند پروازهای فوق العاده در نظر گرفته شده است.

محمدی بخش خاطرنشان کرد: امسال در ایام اربعین ۲۵۰ هزار زائر از طریق هوایی به کربلای معلی اعزام می‌شوند و در این ایام دو هزار مجوز پروازی صادر می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در خصوص قیمت بلیت هوایی در ایام اربعین هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

محمدی بخش در خصوص سایر مسافرت‌های داخلی و خارجی در این ایام نیز گفت: برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته که از ناوگان شرکت‌های خارجی در بخش پروازهای خارجی نیز استفاده شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha