۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
تقاضای برخی کشورهای منطقه برای تعمیرات هواپیما در ایران

تقاضای برخی کشورهای منطقه برای تعمیرات هواپیما در ایران

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر از تقاضای برخی کشورهای همسایه برای مشارکت فنی و تعمیرات هواپیما در ایران خبر داد و گفت: یکی از نیازهای ابتدایی برای قبول این درخواست ها داشتن آشیانه مناسب است.

به گزارش بازار، رامین حمزه افزود: احداث آشیانه یکی از ارکان اصلی هر شرکت هواپیمایی است بطوریکه بخاطر نداشتن آشیانه باید تعمیرات سنگین و موتور هواپیماها را برون سپاری کنیم که باعث خروج ارز از کشور می شود.

وی افزود: هم اکنون برای تعمیرات اساسی به آشیانه شرکت های هواپیمایی دیگر مراجعه می کنیم که سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای این شرکت هواپیمایی هزینه اضافه ایجاد می کند.

وی افزود: از مزایای دیگر داشتن آشیانه، بحث درآمدزایی است و هم اکنون شرکتهای روسی برای تعمیرات به شرکت های هواپیمایی ایرانی مراجعه می کنند و در چند ماه گذشته از کشورهای همسایه به ما نیز برای مشارکت فنی و تعمیرات هواپیما درخواست هایی داده شده که در صورت داشتن آشیانه می توان تعمیرات اساسی هواپیمای این کشورها را نیز برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی از نظر تعداد پروازهای خارجی در کشور رتبه دوم را دارد گفت: به همین دلیل نیاز است شرکت آشیانه اختصاصی داشته باشد.

حمزه با بیان اینکه هم اکنون قادر هستیم مجوز تعمیر اساسی هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و آر جی را کسب کنیم افزود: آشیانه در حال ساخت این شرکت هواپیمایی با مساحت ۱۶ هزار متر مربع و ۶۴ متر عرض بال، قابلیت استقرار ۵ هواپیما را دارد و قرار است ساخت آن در مدت ۱۸ماه به پایان برسد.

وی افزود: از دیگر مزایای ساخت آشیانه، اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم است به طوری که باید نیروهای فنی و مهندسی را دو برابر کنیم ضمن اینکه تعمیرات بالگرد را نیز می توان در کشور انجام داد.

گفتنی است این شرکت هواپیمایی به دولت وابسته است و سهام اصلی آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

کد خبر: ۲۳۲٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شعبان IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      9 2
      نیکی و پرسش ،!؟ این آشیانه ها را بسازید و شرایط اور هال کردن هواپیماها را محیا نمایید ، واز خروج ارز جلوگیری و شاهد ورود ارز فراوان باشیم ، این پتانسیل در دستان فنی کاران هواپیمایی ایران میباشد ، فقط یک یا علی
    • ناشناس IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      4 5
      باید به موازات این کار به دنبال مهندسی معکوس و ساخت قطعات هواپیما در ایران بود. در عین حال تیم طراحی نیز به دنبال تکمیل کردن پازل به منظور ساخت نوع کاملی از هواپیماها در ایران بود که فناوری و اشتغال زایی در کنار کار در ایران اتفاق بیفتد.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      3 0
      سلام آقای وزیرکارایران .کارگر بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم و به علت عدم اجرای ماده 41قانون کاروعدم اجرای ماده 96قانون تامین اجتماعی وعدم اجرای اصل 31و43قانون اساسی 10سال از عمر من کم کردید و باید بدانید که میایم جلوی وزارت کار وبا بلندگو 1سال می‌ایستم آنجا . ???