۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
عدم اجرای قانون برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی پذیرفتنی نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

عدم اجرای قانون برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه اقدام دولت برای افزایش ۲۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خلاف قانون است تاکید کرد که کمیسیون اجتماعی پرداخت معوقات این قشر را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله، در واکنش به انتقاد نایب رییس مجلس از نحوه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که برخلاف قانون تنها ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: آنچه مسلم است حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و مستضعفان جامعه هم وظیفه دینی است و هم از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدا در دستورکار خود قرار داده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را در قالب قانون بودجه سال جاری مصوب کرد بنابراین اینکه دولت تنها ۲۰ درصد افزایش برای این بخش لحاظ کرده و حدود ۵۰ درصد از این مصوبه معطل مانده است، امری خلاف قانون است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر نبود و عدم تخصیص اعتبارات مشکلاتی را در مسیر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ ایجاد کرده است نباید تنها شامل مستمری بگیران نهادهای حمایتی و اقشار محروم جامعه شود و باید برای تمام اقشار جامعه اتفاق بیفتد بنابراین عدم اجرای قانون برای افزایش مستمری بگیران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: کمیسیون اجتماعی قطعا به این موضوع ورود پیدا کرده و پرداخت مطالبات قانونی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را پیگیری خواهد کرد تا معوقات این بخش مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۲ پرداخت شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha