۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
۱۰۰ قنات در استان سمنان احیا شد
از ابتدای دولت سیزدهم؛

۱۰۰ قنات در استان سمنان احیا شد

سمنان- استاندار سمنان از احیای ۱۰۰ قنات در استان طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تأمین آب پایدار یک موضوع مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی صبح چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آبی سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه تأمین آب در ماه‌های گرم پیش رو در استان سمنان یک اولویت است خاطرنشان کرد: جلوگیری از هدر رفت آب بسیار حائز اهمیت است و باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان برای کمک به جلوگیری از هدر رفت آب ورود کند.

وی با بیان اینکه حفظ فضای سبز موجود و نگهداری از درختانی که قدمت زیادی دارند نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است افزود: تأمین آب شرب در اولویت نخست قرار دارد و در مراتب بعدی از طریق آب‌رسانی با تانکر نیز به حفظ فضای سبز کمک کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین آب پایدار یک موضوع مهم و اساسی است بر ضرورت احیا و بازسازی قنوات نیز تأکید کرد و گفت: احیای بیش ۱۰۰ قنات در استان گام بسیار مهمی بود که در استان و در زمان دولت سیزدهم صورت گرفت.

هاشمی بر ضرورت قطع انشعابات غیرمجاز آب شرب در استان سمنان نیز تأکید کرد و افزود: در برخی از خانه باغ‌ها افراد با استفاده از آب شرب اقدام به کاشت صیفی‌جات می‌کنند که باید از این کار جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب به‌ویژه برای استان‌های کم آب و دارای مشکل آب گفت: ورود سرمایه‌گذاران به موضوع بازچرخانی فاضلاب باید تسهیل شود.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود شهرداری‌های استان خواست تا در نحوه آبیاری درختان و فضای سبز مدیریت مناسب را داشته باشند و از آب شرب استفاده نکنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha