۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
مازندران ظرفیت صادرات ۲ هزار تن خاویار را دارد
معاون امور اقتصادی استاندار مازندران:

مازندران ظرفیت صادرات ۲ هزار تن خاویار را دارد

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: این استان ظرفیت تولید و صادرات دو هزار تن خاویار را به کشورهای مختلف دارد.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران دارای کارکرد فرااستانی و کشوری است، گفت: در این استان با تنوعی از ظرفیت ها روبرو هستیم و آن را با سایر استان ها متفاوت می کند.

وی با عنوان این که راه استفاده از تنوع ظرفیت ها حرکت به سمت دانش بنیان شدن است، افزود: برای رفع چالش ها نیز باید از ظرفیت این شرکت ها استفاده کنیم.

خیریان پور با اشاره به راه اندازی کارگروه اقتصاد دانش بنیان در سال قبل گفت: شمار شرکت های دانش بنیان در پایان سال قبل به ۱۲۰ شرکت رسید و تعداد محصولات نیز به ۶۶۰ محصول ارتقا یافته است.

خیریان پور معافیت مالیاتی و گمرکی و بیمه ای را از جمله مزیت های شرکت های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هشت مرکز رشد و شمار زیادی خانه خلاق دراستان ایجاد شده است و سعی کردیم میز خلاق را در روستاها گسترش دهیم.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات شیلاتی در استان ۹هزار تن است و می توان با دانش بنیان کردن آن را به ۱۲۰ هزار تن ارتقا داد.

وی با عنوان این که مازندران ظرفیت تولید و صادرات دو هزار تن خاویار را دارد، گفت: باید از این ظرفیت بهره برد.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha