۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در سمنان | ترجیح دامداران پروار بندی است
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با بازار:

عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در سمنان | ترجیح دامداران پروار بندی است

سمنان-مومن، سرپرست معاون بازرگانی جهاد کشاورزی استان سمنان درباره عوامل تاثیر گذار بر گرانی گوشت قرمز، گفت: تمایل دامداران به پروار بندی، کاهش تقاضا را ایجاد کرده و این در افزایش قیمت گوشت تاثیر دارد.

علی مومن در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه افزایش قیمت گوشت متاثر از موارد متعددی است اما به صورت کلی دو نوع عوامل درون استانی و بیرون استانی را می توان اشاره کرد، تاکید کرد: افزایش تقاضا در روزهای اخیر یکی از عوامل موثر در قیمت گوشت بوده است.

وی همچنین درباره عوامل بیرونی تاثیر گذار بر قیمت گوشت، توضیح داد: در استان های همجوار مانند استان خراسان رضوی با توجه به افزایش قیمت، اجازه خروج دام داده نمی شود و در نتیجه قدری تامین دام برای کشتار دشوار خواهد شد و این بر قیمت گذاری تاثیر گذار می شود.

سرپرست معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بخش دیگری از عوامل تعیین قیمت، در داخل استان است، گفت: در روزها و ایام اخیر امکان پروار مناسب شده در نتیجه کمتر دامداران دام خود را می فروشند لذا این موضوع مقداری عرضه را کاهش می دهد که خود بر قیمت تاثیرگذار است.

مومن همچنین بیان کرد: بخشی از نهاده هایی که برای پروار استفاده می شود مانند جو کاهش پیدا کرده است در نتیجه صرف دارد که پروسه پروار بندی مقداری طولانی تر شود تا دام ها مقداری سنگین تر شوند و دامداران به این دلیل تمایل کمتری به فروش دارند.

وی افزود: این پرواربندی ها چند ماه آتی به اتمام می رسد و یکباره شاهد افزایش عرضه دام در استان سمنان خواهیم بود عرضه دام هایی که امروز در پروار هستند، می تواند بازار را تنظیم کند.

سرپرست معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص بازار گوشت و مرغ ایام محرم نیز گفت: در کنار توزیع اقلامی که در این ایام می شود، بازرسان صمت و جهاد کشاورزی و اصناف و ... نیز بر چرخه عرضه نظارت دارند تا افزایش قیمت صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر به خصوص نزدیکی ایام محرم سبب نارضایتی مردم استان سمنان شده است. گوشت در قصابی ها بر خلاف عقیده و نظر مسئولان نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان هم فروخته می شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      1 0
      تعداد دامداران کشور نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کمتر شده و دامداران به دلیل بالا بودن قیمت جو دام ماده نگهداری نمی کنندوبره تولید نمی شود
    • ایرانی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
      1 0
      صادرات دام زنده به کشورهای عربی همسایه این بلا را سر گوشت قرمز آورد.