۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
هوش مصنوعی، خطری بزرگ است
دبیرکل سازمان ملل:

هوش مصنوعی، خطری بزرگ است

گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: فناوری‌های نظامی و غیرنظامی مرتبط با هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را بر صلح و امنیت جهانی خواهد داشت و واقعیت‌ها و صلح را تهدید می‌کند.

به گزارش بازار، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت برای بررسی فرصت‌ها و خطرات ناشی از فناوری نوظهور هوش مصنوعی گفت: فناوری‌های نظامی و غیرنظامی مرتبط با هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را بر صلح و امنیت جهانی خواهد داشت. رشد هوش مصنوعی می‌تواند باعث انتشار اخبار گمراه کننده و گفتمان نفرت پراکنی شود که واقعیت‌ها و صلح را تهدید می‌کند.

گوترش ادامه داد: برخلاف سلاح‌های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی، ابزارها و تجهیزات مرتبط با هوش مصنوعی می‌تواند بدون جا گذاشتن هیچ گونه اثری در تمام مناطق جهان منتقل شود.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی، زیرساخت‌های حیاتی و عملیات حفظ صلح ما را مختل می‌کند. ما از ایجاد یک نهاد زیر مجموعه سازمان ملل مشابه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مدیریت فناوری هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم. ما نگران تعامل بین هوش مصنوعی، سلاح‌های هسته‌ای، بیوتکنولوژی، نوروتکنولوژی و روبات‌ها هستیم.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی خطری بزرگ و تهدیدکننده است؛ از این رو من از درخواست برخی کشورها برای تشکیل کمیته بین المللی برای حمایت از تلاش‌های آکادمیک به منظور کنترل این گونه فناوری‌های استثنایی استقبال می‌کنم.

کد خبر: ۲۳۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha