۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
بار سنگین مالیات هنوز بر دوش اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند
نماینده مردم فیروزآباد در مجلس:

بار سنگین مالیات هنوز بر دوش اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند

دولت تلاش کرده از فرارهای کلان مالیاتی جلوگیری کند، اما متاسفانه هنوز بار سنگین مالیات بر دوش حقوق بگیران و اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند و از این بابت گله‌مندند.

به گزارش بازار، محمدمهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی و نایب‌ قهرمانی تیم بسکتبال دختران در آسیا، عنوان کرد: جمهوری اسلامی نظامی مبتنی بر اسلام و اعتقادات دینی است. به همین دلیل همه اجزای نظام باید در مسیر اجرای احکام الهی حرکت کنند.

وی ضمن قرائت آیه ۶۹ سوره عنکبوت، گفت: در شرایط فعلی دشمنان با راه‌اندازی جنگ ترکیبی، تلاش می‌کنند از موضوع حجاب و عفاف به‌عنوان ابزار ایجاد چالش برای نظام اسلامی بهره‌گیری کنند اما در محاسبات خود از عمق تاریخی، فرهنگی و تمدنی این سرزمین غافلند و دیر یا زود این توطئه نیز همانند همه ترفندهای دشمن خنثی شده و دشمنان و ایادی داخلی آن‌ها متوجه خطاهای خود خواهند شد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی در موضوع سیاست خارجی با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دستاوردهای شایان توجهی داشته است؛ نگاه به همه ظرفیت‌های جهانی در اقصی نقاط دنیا، پرهیز از نگاه سراب‌گونه به دنیای غرب، با عضویت در پیمان‌های قدرتمند منطقه‌ای نظیر شانگهای، توازن‌گرایی در سیاست خارجی و گسترش ارتباط دوستانه با همسایگان، توجه به شرق، دیپلماسی انرژی و افزایش فروش نفت و شنیده شدن صدای شکستن تحریم‌های حداکثری جهان سلطه، توجه به ظرفیت‌های قاره آفریقا و آمریکای لاتین و تلاش برای حذف دلار -به‌عنوان ابزار سلطه آمریکا- را ازجمله این اقدامات خواند.

فروردین در ادامه با اشاره به اینکه دولت در عرصه داخلی نیز در زمینه اقتصادی تلاش‌های زیادی، به‌ویژه در زمینه رونق تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل‌شده انجام داده، گفت: این تلاش‌ها شایسته تقدیر است، اما متأسفانه هنوز آثار این اقدامات در زندگی مردم ملموس نیست و مردم -به‌ویژه اقشار کم‌ درآمد- در شرایط سختی زندگی می‌کنند، که اقدامات عاجل دولت برای کاستن از رنج آنان را می‌طلبد.

وی در ادامه در بیان نارسایی‌های موجود، عنوان کرد: دولت تلاش کرده تا از فرارهای کلان مالیاتی جلوگیری کند، اما متاسفانه هنوز بار سنگین مالیات بر دوش حقوق بگیران و اقشار کم درآمد سنگینی می‌کند و از این بابت گله‌مندند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین با اشاره به اینکه عدم تحقق طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان -اعم از لشکری و کشوری- موجبات نارضایتی این قشر فداکار شده، گفت: اقدام عاجل دولت در این زمینه، به منزله قدردانی از پیشکسوتان عرصه خدمت تلقی خواهد شد. همچنین تعیین تکلیف تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، پیش‌دبستانی و غیرانتفاعی در حوزه آموزش‌وپرورش و ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت عضویت نیروهای شرکتی و قراردادی، همچنین ارکان ثالث و قرارداد موقت و تمدید قانون تبدیل عضویت برای فرزندان ایثارگران ورودی سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مختلف از دیگر مواردی است که باید به سرعت ساماندهی شود.

فروردین در ادامه عدم همخوانی نرخ تمام‌شده تولید گندم توسط گندم‌کاران با نرخ تضمینی خرید توسط دولت، رسیدگی بهتر و بیشتر به جامعه عشایری کوچ‌رو و رفع مشکلات این قشر مولد را از جمله دغدغه‌های مردم خواند، که نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس انقلابی است.

فرصتی که به تهدید تبدیل شد!

عضو ناظر مجلس در شورای عالی ورزش در بخش دیگر صحبت‌های خود در بحث ورزش اظهار کرد: ورزش و ستاره‌های ورزشی در همه جای دنیا به عنوان یک فرصت محسوب می‌شوند و اکثر کشورهای دنیا از این فرصت به نفع خود استفاده می‌کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما به دلیل سوء مدیریت در ورزش، ورزشکاران و ستاره‌های ورزشی به یک تهدید تبدیل شده‌اند و این جای نگرانی دارد.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیروکارزین در ادامه ضمن اشاره به تنش آبی در ده شهر و تعداد زیادی روستا در حوزه انتخابی خود، علیرغم وجود سدهای بزرگ، عنوان کرد: در شهرستان قیروکارزین با وجود سد عظیم سلمان فارسی -که بالغ بر یک میلیارد متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد- به دلیل بی‌عدالتی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها، مردم در بخش‌های مرکزی و افزر -در فاصله چند کیلومتری سد- برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی مشکلات جدی دارند.

فروردین ادامه داد: مردم بخش‌های محروم میمند، دهرم، افزر و شهرهای نوجین و مبارک‌آباد و علی‌آباد، بیصبرانه در انتظار بهره‌مندی از آب سدهای سلمان، هایقر و نرگسی هستند. همچنین طرح انتقال آب از چاه‌های منطقه خرقه به شهر فیروزآباد با وجود تخصیص اعتبار، اجرایی نشده است.

وی افزود: با عنایت به اجرای طرح توسعه میادین گازی آغار و دالان و دی و احداث فاز دوم پالایشگاه دالان فراشبند در راستای تکمیل زنجیره تولید، ضروری است که شرکت ملی نفت ایران رأساً اقدام و خود اعتبار این پروژه را تکمیل کند و بیش از این با تاخیر و امروز و فردا کردن باعث ایجاد نارضایتی و ناامیدی مردم نشوند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در بخش دیگر صحبت‌های خود از رکود مطلق در برخی پروژه‌های راهسازی نظیر جاده قیر به جهرم، قیر به خنج و آغار – هنگام و میمند – سیمکان، علیرغم داشتن ردیف اعتباری و به دلیل عدم تخصیص اعتبار، عدم پرداخت طلب پیمانکار یا تزریق قطره‌چکانی اعتبارات خبر داد و گفت: این شرایط برای محور ترانزیتی جم - فیروزآباد-کوار -که بار ترافیکی سنگین منطقه ویژه پارس جنوبی را تحمل می‌کند و به‌صورت مستمر به علت دوطرفه بودن قربانی می‌گیرد- یا عدم تحقق احداث مسیر نوجین به مسقان و همچنین ریز به دژگاه در فراشبند، مردم را نگران کرده است.

فروردین ضمن بیان اینکه عدم عملیاتی شدن طرح گازرسانی به منطقه دژگاه، کوهمره سرخی، دادنجان، هنگام و هورز و زاخارویه و برخی نقاط دیگر با وجود چاه‌های گاز فراوان در منطقه موجب رنج فراوان مردم این منطقه شده، اضافه کرد: عدم تسریع در تأمین اعتبار و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب و آب شرب فیروزآباد توسط وزارت نیرو هم موجب نارضایتی مردم این شهر شده است.

وی تعلل در ساخت کانال‌های پایاب سد سلمان فارسی، باوجود اینکه از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان فارس بوده و تا مرحله مناقصه هم پیش رفته را سبب ناامیدی کشاورزان دانست و اضافه کرد: مشکل لاینحل مانده اراضی اوقافی بخش میمند نیازمند تدابیر داهیانه تولیت این امامزاده، امام‌جمعه و استاندار فارس است.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین عدم اجرای طرح اراضی شیبدار را از دیگر عوامل نارضایتی مردم محروم بخش میمند خواند و افزود: اقدام عملی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، التیام‌بخش آلام مردم، به‌ویژه جوانان بیکار این بخش خواهد بود.

فروردین با تاکید بر اینکه تنها بیمارستان قیروکارزین از حداقل امکانات تشخیصی و درمانی محروم و نیازمند توجه ویژه مسئولین وزارت بهداشت است؛ عنوان کرد: ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در توجه به احداث بیمارستان در شهر فیروزآباد، تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای هم به شهر میمند و شبانه‌روزی شدن مرکز مبارک‌آباد داشته باشند.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha