۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
هنوز برای تامین نهاده های دامی حدود ۸۵ درصد وابسته به خارج از کشور هستیم
نماینده مردم شبستر در مجلس:

هنوز برای تامین نهاده های دامی حدود ۸۵ درصد وابسته به خارج از کشور هستیم

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: چرا قیمت کالاهای اساسی به ویژه اقلام تغذیه روز به روز افزایش می یابد، چرا به قول های داده شده عمل نمی شود.

به گزارش بازار، جعفر راستی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه خطاب به رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و وزیر کار، گفت: چرا قیمت کالاهای اساسی به ویژه اقلام تغذیه روز به روز افزایش می یابد، چرا به قول های داده شده عمل نمی شود، شما قول داده بودید قبل از حذف ارز ترجیحی کارت اعتباری به مردم بدهید اما این کار صورت نگرفت و قیمت ها افزایش یافت و بازار رها شده است.

وی افزود: همان طور که وزیر جهاد کشاورزی متوجه موضوع است یکی از موضوعات مهم کشور امنیت غذایی است، کلید آن نیز خودکفایی در نهاده های دامی بوده چرا بعد از ۴۴ سال هنوز برای تامین نهاده های دامی حدود ۸۵ درصد وابسته به خارج از کشور هستیم، چرا مسئله به این بزرگی را به تعدادی دلال از خدا بی خبر گره زده ایم. اگر از ابتدای انقلاب به طرف خودکفایی حرکت می کردیم الان صددرصد خودکفا بودیم و این در حالی است که تنها دشت مغان و خوزستان می توانستند کشور را در تامین نهاده های دامی خودکفا کنند. افسوس که معلوم نیست ما گرفتار چه کسانی شده ایم.

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: چرا خسارات وارده به کشاورزان به ویژه باغداران جبران نمی شود، متاسفانه امسال اکثر مناطق آذربایجان شرقی در اثر سرمازدگی دچار خسارت شده اند لذا لازم است برای التیام این عزیزان جبران خسارت شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha