۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
عوارض واردات خودروهای کارکرده بالا نباشد| دولت خیلی به دنبال درآمدزایی از این محل نباشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عوارض واردات خودروهای کارکرده بالا نباشد| دولت خیلی به دنبال درآمدزایی از این محل نباشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده نباید در شروع کار، عدد بزرگی برای عوارض وارداتی در نظر گرفت تا این قانون تاثیرگذار باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره واردات خودروهای کارکرده، گفت: مجلس ابزارهای مختلفی برای تنظیم‌گری بازار خودرو در اختیار دولت قرار داد و دولت از این پس می تواند از طریق تولید داخل، واردات خودروهای نو و هم از مسیر واردات خودرو کارکرده بازار را ساماندهی کند بنابراین همه ابزارها دست دولت است و منتظر هستیم تاثیرگذاری این قوانین و سیاست‌ها را در قیمت‌های بازار شاهد باشیم و عملا به جایی برسیم که خودرو تک نرخی و قیمت بازار با کارخانه برابر شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانیکه که به این مرحله برسیم و قیمت‌ها متعادل شود، افرادی که به دنبال این هستند که خودرو را از کارخانه خریداری کرده و در بازار با بهای بیشتر به فروش برسانند، از بازار حذف می‌شوند، با تحقق این مهم عرضه و تقاضا به تعادل می‌رسد.

وی اضافه کرد: دولت می‌تواند متناسب با شرایط کشور با ابزارهای تنظیم‌گری واردات خودروهای کارکرده و نو از تولید به لحاظ کمی و کیفی حمایت کند به این معنا که پس از اینکه در عرضه خودرو به تعادل رسیدیم، باید از ظرفیت واردات خودرو برای ارتقای کیفیت خودرو استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: قانون شفاف است و براساس آن اجازه واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال توسط افراد حقیقی و حقوقی صادر شده است بنابراین در تدوین آئین‌نامه واردات نباید برای عوارض واردات این خودروها را در شروع کار، عدد بزرگی در نظر گرفت تا تاثیرگذار باشد؛ دولت خیلی به دنبال درآمدزایی از این محل نباشد.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha