۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل ناوگان می‌شود

۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل ناوگان می‌شود

نائب رئیس هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از امضای قرارداد برای تولید ۳ هزار دستگاه اتوبوس خبرداد و گفت: از این ۳ هزار دستگاه اتوبوس، حدود ۱۴۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی علیزاده مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره کمبود ۹ هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در تهران اظهار کرد: طبق برنامه‌هایی که تا پایان دوره مدیریت شهری یعنی سال ۱۴۰۴ وجود دارد، تهران باید این تعداد اتوبوس را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی تهران بیش از ۱۰ سال است که نوسازی نشده و از دوره‌های قبلی نیز کم کاری‌هایی صورت گرفته گفت: دوره مدیریت جدید شهری و شورای شهر می‌خواهند این عقب ماندگی بیش از ۱۰ سال را جبران کنند و به همین دلیل هم باید از تمام ظرفیت شرکت‌های تولید داخل بهره گیری شود.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از امضای چندین قرارداد با تولیدکنندگان در اوایل سال جاری سخن گفت و اظهار کرد: ما در راستای نوسازی اتوبوس‌های تهران، تا به الان برای ساخت ۳ هزار دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم.

علیزاده ادامه داد: از این ۳ هزار دستگاه اتوبوس، حدود ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل می‌شود و در خطوط قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید شهری، ۳۸۵ دستگاه اتوبوس نو خریداری شد و در خدمت ناوگان قرار گرفت گفت: با توجه به جمعیت زیاد شهر تهران این تعداد این دستگاه‌ها بسیار کم است و به چشم نمی‌آید، اما از مهر و آبان ماه تا پایان سال، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه خواهد شد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: شرکت‌های طرف قرارداد قول دادند که در تحویل اتوبوس‌ها تأخیر نداشته باشند لذا نهایتاً تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳، تعداد ۳ هزار اتوبوس را تحویل خواهند داد.

علیزاده متذکر شد: ایده آل ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۹ هزار اتوبوس را در ناوگان داشته باشیم، اما با توجه به وضعیت موجود اگر ۳ هزار اتوبوس هم به ناوگان تزریق شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: از این ۳ هزار دستگاه اتوبوسی که قرارداد بستیم هزار دستگاه آن اتوبوس برقی است و برای اولین بار در سطح تهران هزار دستگاه اتوبوس برقی خواهیم داشت که البته از این هزار دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل شرکت واحد خواهد شد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یادآور شد: در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس برقی در خط ۷ (راه آهن به تجریش) در حال انجام تست‌های فنی است.

علیزاده به عزم وزارت صمت مبنی بر برقی سازی ناوگان حمل و نقل کشور اشاره کرد و گفت: دکتر زاکانی به اتفاق دکتر علی آبادی وزیر صمت هر هفته جلسه دارند و برنامه ریزی می‌کنند. تهران به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده تا برقی سازی اتوبوس و تاکسی از تهران آغاز شود.

وی در پایان این مصاحبه، از مردم تهران بابت کمبود اتوبوس عذرخواهی کرد و قول داد که با خرید این اتوبوس‌ها به همت شورای شهر و شهرداری تهران دغدغه حمل و نقلی مردم رفع شود.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha