۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کرمان ظرفیت ذخیره سازی نیم میلیون تن گندم را دارد
مدیرکل غله کرمان در گفتگو با بازار:

کرمان ظرفیت ذخیره سازی نیم میلیون تن گندم را دارد

کرمان- ماهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: در کرمان بخش دولتی بالای ۲۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم را دارد و با در نظر گرفتن بخش خصوصی این میزان به نیم میلیون تن می رسد.

داریوش ماهری در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: امسال ۲۴۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمان خریداری کردیم که ۴۲ هزار تن آن گندم ماکارونی (دوروم) است که به کارخانجات ماکارونی ارسال می شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار تن هم گندم خبازی است که نسبت به ۱۲۰ هزار تن سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

ماهری میزان مصرف گندم استان کرمان را ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: بر این اساس همچنان ۱۵۰ هزار تن گندم باید وارد استان کنیم.

وی با اشاره به افزایش خرید گندم از کشاورزان استان کرمان طی امسال اظهار کرد: با این حال گندم تولیدی کرمان به صورت کامل نیاز استان را تامین نمی کند و نیاز به واردات داریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان بیان کرد: تلاش می کنیم که بیشتر از این میزان هم وارد کنیم تا برای سال بعد گندم با طول مصرف بیشتر داشته باشیم.

ماهری با اشاره به اینکه امسال ۷۰ هزار تن گندم از طریق بنادر چابهار و هرمزگان وارد کرده ایم، اظهار کرد: گندم های وارداتی از کشورهایی نظیر آلمان و روسیه تامین می شود.

کرمان پشتیبان ذخیره سازی گندم جنوب شرق کشور

وی در خصوص ظرفیت ذخیره گندم سیلوهای استان کرمان گفت: در این خصوص کرمان را باید نسبت به منظقه جنوب شرق مقایسه کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ ظرفیت ذخیره سازی پشتیبان کل منطقه جنوب شرق کشور است، بیان کرد: در کرمان بخش دولتی بالای ۲۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد گندم را دارد و با در نظر گرفتن بخش خصوصی این ظرفیت به نیم میلیون تن می رسد.

ماهری عنوان کرد: ظرفیت ذخیره سازی در کرمان بیشتر از مصرف استان است به همین دلیل کرمان را به عنوان استانی می شناسند که می تواند ذخیره سازی جنوب شرق کشور را پشتیبانی کند.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha