۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
عزم راسخ و باور کشور آذربایجان به توسعه همکاری با ایران
معاون نخست وزیر آذربایجان اعلام کرد؛

عزم راسخ و باور کشور آذربایجان به توسعه همکاری با ایران

معاون نخست وزیر آذربایجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ شرکت ایرانی در این کشور فعالیت دارند از بذرپاش، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به خاطر تلاش برای گسترش روابط قدردانی کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رؤسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نشست مشترکی به مذاکره پرداختند.

شاهین مصطفی‌یف رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، در این دیدار با قدردانی از مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و هیأت ایرانی به خاطر تلاش برای گسترش روابط گفت: منتظر توافق دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی هستیم تا نتیجه آن را در آینده نزدیک ببینیم.

وی تصریح کرد: آذربایجان به توسعه همکاری های ثابت و مستمر با ایران باور دارد و این خط سیاسی را دنبال می‌کند.

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان بر عزم دوکشور برای اتمام طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و خواستار آغاز طرح های ضروری شد.

مصطفی‌یف با اشاره به فعالیت ۲ هزار ۴۵۲ شرکت ایرانی در آذربایجان گفت: تکمیل طرحهای ارتباطی از جمله پل مرزی، گمرک، و راه آهن و همکاری های فنی، ارتباط دو کشور را گسترش خواهد داد.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی با استقبال از شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در پل فلزی آستاراچای در نقطه صفر مرزی، پیش از برگزاری نشست مشترک از پل جدید در حال احداث بازدید کردند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، استاندار گیلان، استاندار اردبیل، معاون وزارت امور خارجه، نمایندگان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، مرزبانی و پایانه‌های مرزی، گمرک، رایزن اقتصادی ایران در جمهوری آذربایجان، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی ار وزارت نیرو، وزارت نفت به عنوان هیئت ایرانی در نشست رؤسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان حضور دارند.

همچنین شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران، معاونان وزیر امور خارجه، وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل، وزیر انرژی، وزیر دفاع، معاون آژانس مدیریت منابع آب، معاون کمیته دولتی گمرک، معاون فرمانده نیروهای مرزی سرویس دولتی مرزبانی، معاون شرکت احیا و مدیریت آب، معاون آژانس دولتی راهداری، معاون شرکت(سوکار) و همچنین معاون شرکت(آذرانرژی) جمهوری آذربایجان نیز در این نشست به عنوان هیئت آذری حضور دارند.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha