۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
واردات خودروهای نو و کارکرده به درستی انجام شود، قیمت‌ها منطقی می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واردات خودروهای نو و کارکرده به درستی انجام شود، قیمت‌ها منطقی می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر واردات خودروهای نو و کارکرده به درستی انجام شود، قیمت‌ها منطقی می‌شود زیرا خودروسازان ناچار به رقابت با خودروهای وارداتی خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره تولید خودروی اقتصادی، گفت: خودروهای اقتصادی موجود در دنیا، علاوه بر اینکه آپشن‌های مناسب و استانداردهای روز دنیا را دارند، ارزان قیمت هستند و عمده مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، این در حالی است که خودروهای داخلی ما فاقد بسیاری از آپشن‌ها و استانداردهای خودروی اقتصادی هستند اما قیمت آن‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند، آپشن‌های خودروهای اقتصادی در سایر کشورها را دارا هستند و حتی در برخی موارد خودروهای داخلی برخی از ویژگی‌های آن‌ها را نیز ندارند اما متاسفانه قیمت آن‌ها را افزایش دادند و بنابراین عمده مردم توانایی خرید آن را ندارند.

وی با بیان اینکه خودروی تولید داخل از نظر فنی همانند خودروی اقتصادی در سایر کشورها است و آپشن بیشتری ندارد اما با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد، تصریح کرد: در واقع ویژگی‌ها و آپشن‌های خودروی اقتصادی موجود در دنیا همانند ویژگی‌های خودروهای داخلی است بنابراین خودروسازان باید ضمن ارتقای کیفیت و توجه به کاهش هزینه‌های سربار، زمینه اقتصادی شدن قیمت خودروها را فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: انحصار موجود موجب افزایش قیمت خودروها در کشور شده است حال آنکه اگر واردات خودروهای نو و کارکرده به درستی انجام می‌شد، قطعا این مشکل حل شده و قیمت‌ها منطقی می‌شد زیرا خودروسازان ناچار به رقابت با خودروهای وارداتی بودند.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha