۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات دلیل کندی پیشرفت پروژه های مسکن سازی
نماینده مردم نطنز در مجلس عنوان کرد

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات دلیل کندی پیشرفت پروژه های مسکن سازی

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: مشکلات مربوط به تامین منابع مالی و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات یکی از دلایل اصلی کندی عملیات ساخت و ساز است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله فیروزی پوربادی، در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: متاسفانه قانون جهش تولید مسکن به درستی اجرایی نشده است. در حوزه انتخابیه بنده نیز اقداماتی در حد کلنگ زنی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق قمصر و نظنز انجام شده اما سرعت پیشرفت کار بسیار کند است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به دلایل کندی اجرای طرح‌های کلان مسکن‌سازی در کشور ادامه داد: یکی از موضوعات مشکلات مربوط به تامین زمین بوده و دیگری مربوط به تامین منابع مالی و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است.

نماینده مردم نطنز، بادرود و بخش قمصر در مجلس، با اشاره به تاثیر تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تمرکز یک وزارت خانه به امر ساخت و ساز خانه در اجرای دقیق‌تر قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان فرصت‌های بسیاری صرف تفکیک و تجمیع وزارت خانه‌ها می‌شود. ادغام وزارت راه و شهرسازی از ابتدا کار درستی نبود اما هم اکنون فرصت مناسبی برای تفکیک نبوده چرا که اگر این مجموعه به وزارتخانه‌های حمل و نقل و مسکن نیز تقسیم شود تولی منابع مالی کافی برای پروژه ها تامین نشود، شاهد موفقیت چشمگیری در ساخت و ساز نخواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: با توجه به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی است باید به موضوع تامین منابع مالی پروژه‌های مسکن سازی و ترقیب بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در غیر این صورت امکان ساخت مسکن به نحوی که مشکل بازار و عرضه و تقاضا را بر طرف کند، وجود ندارد.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha