۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
موافقت با ایجاد نخستین پهنه علم و فناوری کشور در بندر نوآوری بوشهر
در گفت وگو بابازار مطرح شد:

موافقت با ایجاد نخستین پهنه علم و فناوری کشور در بندر نوآوری بوشهر

بوشهر- بهرامی مدیر راهبری استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس گفت: موافقت اصولی نخستین پهنه علم و فناوری کشور برای بندر نوآوری بوشهر صادر شد.

عبدالحسن بهرامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پس از اخذ موافقت اولیه شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400 با پیگیری های انجام شده در یک و نیم سال گذشته و ارسال مستندات موافقت کمیسیون ماده 5 استان و تعیین حدود جغرافیایی و امتیازات و تسهیلات قابل ارائه دستگاه های اجرایی به شرکت های فناور مستقر در پهنه، نخستین موافقت اصولی پهنه علم و فناوری کشور برای بندر نوآوری بوشهر از سوی شورایعالی عتف ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: پهنه نوآوری بندر بوشهر با مساحتی حدود ۲۵۰ هکتار در منطقه 2 شهرداری بوشهر با حداکثر تجمع عناصر علم و فناوری از پارک شغاب تا دانشگاه خلیج فارس تا پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان را شامل می شود و هدف این است که ارتباطی پویا و بالقوه برای جذب و ماندگاری فناوران و کارآفرینان و رونق اقتصاد دانشی در آن ناحیه برقرار کند.

بهرامی گفت: ناحیه نوآوری این کار را با ایجاد یک محله با اقامتگاه های زیبا، منابع و زیرساخت های پیشرفته و سرگرمی انجام می دهد.

نواحی و پهنه های نوآوری، مکان های پویای شهری برای حضور و هم افزایی افراد موثر حقیقی و حقوقی برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان تلقی می شود

مدیر راهبری استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس با بیان اینکه یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی مناطق ویژه علم و فناوری، ایجاد نواحی نوآوری شهری است، خاطرنشان کرد: نواحی و پهنه های نوآوری، مکان های پویای شهری برای حضور و هم افزایی افراد موثر حقیقی و حقوقی برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان تلقی می شود و فعالان دولتی و خصوصی برای جذب کارآفرینان، فناوران و شرکت های نوپا با هدف احیا و ارتقای آن پهنه از شهر فعالیت می کنند و هر سه بعد زندگی، کسب و کار و تفریح در آن به صورت همزمان مورد توجه است.

بهرامی تصریح کرد: ناحیه نوآوری بندر بوشهر متشکل از دانشگاه ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، مراکز تحقیقاتی، مؤسسات پزشکی، شرکت های فناور نوپا، شتاب دهنده ها، کارگزاران تجاری سازی فناوری، صندوق های مالی ریسک پذیر و ... است.

وی اضافه کرد: تلاش خواهد شد با برقراری ارتباطات کاری نزدیک و اثربخش، تعریف و اجرای پروژه های فناورانه، هوشمندسازی و ارتقا مبلمان شهری و هم افزایی ارائه خدمات و حمایت های دستگاه ها، توسعه کسب و کارها و اقتصاد دانش بنیان در این ناحیه رشد و ارتقا یابد.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha