۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
رشد تولید ناخالص داخلی چین ۶.۳ درصد اعلام شد| ناکامی پکن در دستیابی به هدفگذاری اقتصادی
انتشار داده های اقتصادی جدید چین؛

رشد تولید ناخالص داخلی چین ۶.۳ درصد اعلام شد| ناکامی پکن در دستیابی به هدفگذاری اقتصادی

مرکز ملی آمار چین با انتشار گزارشی، رشد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی را ۶.۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرکز ملی آمار چین با انتشار گزارشی، رشد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی را ۶.۳ درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، علیرغم بهبود رشد اقتصادی چین نسبت به سه ماهه نخست سال جاری که رقم ۴.۵ درصد را به نام خود ثبت کرده بود؛ میزان رشد سه ماهه دوم کمتر از تخمین های دولت چین یعنی ۷.۳ درصد بوده که این موضوع، نگرانی گسترده ای در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

در بخش خرده فروشی نیز آمار اقتصادی چین نشانگر رشد ۳.۱ درصدی بوده که تنها ۰.۱ درصد با رقم تخمینی دولت یعنی ۳.۲ درصد فاصله دارد. همچنین نرخ سرمایه گذاری ثابت (FAI) چین برای ماه زوئن به ۳.۸ درصد رسیده که بهتر از رقم تخمینی ۳.۵ درصد دولت این کشور بوده است.

در پی انتشار آمار ترکیبی اقتصادی چین، دلار استرالیا که وابستگی عمیقی به شرایط اقتصادی چین دارد، با اصلاح ۰.۲ درصدی در برابر دلار آمریکا مواجه شده و نرخ برابری جفت ارز دلار استرالیا/دلار آمریکا به ۰.۶۸۱۹ در زمان انتشار این گزارش رسیده است.

گفتنی است، رشد اقتصادی چین طی ماه های گذشته از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بازارهای بین المللی طی ماه های گذشته بوده و هرگونه عقب ماندن این کشور در تحقق اهداف تخمینی خود منجر به واکنش منفی بازار می شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha