۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
دریافت هرگونه «سود مرکب» در فرآیند بانکی ممنوع شد

دریافت هرگونه «سود مرکب» در فرآیند بانکی ممنوع شد

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه بعدازظهر خود مصوب کرد که نهادهای مالی تابعه بانک‌ها مجاز به خرید سهام و بنگاهداری نخواهند بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به مهمترین مصوبات امروز بعدظهرکمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد:کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز خود مباحث نظارت بر موسسات بانکی و موسسات و بازارهای غیر متشکل پولی و همچنین سیاست های پولی را در برنامه هفتم توسعه بررسی کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در راستای اعمال نظارت کامل و فراگیر بر موسسات پولی و بانکی و ساماندهی این موسسات مصوب کرد که نهادهای مالی تابعه بانک‌ها مجاز به خرید سهام و بنگاهداری نخواهند بود و انجام هرگونه عملیات بانکی «واسپاری»، و مشارکت در تأسیس و فعالیت نهادهای مالی به اخذ مجوز از بانک مرکزی نیاز دارد.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی را موظف کرد تا هر سال برنامه‌های خود برای مهار تورم را به هیأت وزیران ارائه کرده و این برنامه را به تصویب برساند.

دشتی اردکانی در ادامه با اشاره به یکی از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق در جلسه فوق تاکید کرد:کمیسیون در جلسه عصر امروز پیشنهادی را به تصویب رساند که با موافقت اکثریت نمایندگان تلفیق، مواجه شد؛ در این پیشنهاد آمده است؛ دریافت هرگونه «سود مرکب» در فرآیند بانکی ممنوع بوده و علاوه بر استرداد وجه توسط بانک و یا موسسه اعتباری غیربانکی، قوه قضائیه امکان ورود به مسئله ی جرم و جرم‌انگاری این موضوع را خواهد داشت.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha