۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
ضرورت تدوین برنامه راهبردی سازمان برنامه و بودجه

ضرورت تدوین برنامه راهبردی سازمان برنامه و بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: استفاده از خرد جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی موجب مدیریت مشارکتی در سازمان می‌شود

به گزارش بازار، اولین نشست اندیشه‌ورزان سازمان برنامه و بودجه به ریاست داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران سازمان، برگزار شد.

منظور در این نشست اظهار داشت: سند نقشه راه یا برنامه راهبردی سازمان برنامه و بودجه می‌بایست در اولین فرصت با مشارکت کلیه ارکان سازمان تدوین شود و تقسیم کار و مسئولیت‌ها در آن باید به‌گونه‌ای باشد که عملکرد سازمان را ارتقا دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و برخورداری از تفکر راهبردی در سیاست‌گذاری‌ها، تصریح کرد: برگزاری نشست‌ها و جلسات مدیران و رؤسای امور با بدنه و کارشناسان سازمان در دستور کار قرار دارد چرا که بدون تردید هم‌فکری و تعامل درمورد موضوعات و تبادل اطلاعات منجر به اتخاذ تصمیمات مطلوب‌تر و تأثیرگذارتر می‌شود.

منظور با بیان اینکه استفاده از خرد جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی موجب مدیریت مشارکتی در سازمان می‌شود، خاطرنشان کرد: باید معاونین سازمان به‌گونه‌ای طراحی کنند که کارشناسان سازمان در اسنادی که سازمان تولید می‌کند، مشارکت فعال داشته باشند چرا که مدیریت مشارکتی، فرصت پیشرفت را برای تمامی کارکنان حتی لایه‌های پایین فراهم می‌آورد و این مهم باعث شنیده‌شدن صدای همکاران می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی اظهار داشت: موضوع آموزش تخصصی مسئله‌ای با اهمیت است. به‌ویژه موضوعات آموزشی و موضوعات جدید که موردنیاز سازمان است باید در اولویت قرار گیرند؛ لذا دوره‌های تخصصی حکمرانی و سیاست‌گذاری با مدل‌ها و روش‌های مناسب و استفاده از ظرفیت‌های سازمان باید بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت مسائل دستگاه‌های اجرایی می‌بایست توسط کلیه بخش‌های سازمان به‌صورت چندوجهی رسیدگی و برای مشکلات دستگاه‌ها چاره‌اندیشی شود.

منظور با عنوان این مطلب که سازمان برنامه و بودجه باید برای حل مسائل کشور پیش‌گام باشد افزود: کارهای سازمان، تنها تخصیص اعتبار نیست؛ بلکه ایجاد سازوکاری است که اعتبارات تخصیصی به طور کامل به هدف اصابت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اهمیت داده‌ها و اطلاعات در نظام تصمیم‌گیری کشور تصریح کرد: سازمان باید اطلاعات به‌روز و دقیق داشته باشد و به سامانه‌های کشور متصل شود تا بتواند بسترهای لازم برای توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کند. وی افزود: تصمیمات اتخاذ شده در سازمان باید داده مبنا باشد، داده‌ها و اطلاعات باید ثبتی مبنا باشد. داده‌ها در لحظه‌ای که تولید می‌شود باید ثبت گردد و کلیه سامانه‌های موجود می‌بایست به یکدیگر متصل شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: نظام پیشنهادها و سامانه‌ای در سازمان فعال شود که کارشناسان تحلیل‌های خود را جهت بهره‌برداری رئیس سازمان به‌صورت مستقیم قرار دهند و همکاران سازمان نیز، با احساس مسئولیت نسبت به ارائه راهکارهای خردگرایانه اقدام نمایند.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha