۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
بازنگری ضوابط خدمات پس از فروش در لوازم خانگی |  بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری لوازم خانگی در ۲۰۲۶
دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی در پاسخ به بازار:

بازنگری ضوابط خدمات پس از فروش در لوازم خانگی | بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری لوازم خانگی در ۲۰۲۶

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه در ضوابط خدمات پس از فروش بازنگری شده و یکسری الزامات تغییر کرده گفت: این باور در واحدهای تولیدی ایجاد شده که بدون تامین نظر خریدار توفیقی حاصل نمی شود.

بازار؛ گروه صنعت: نشست خبری انجمن ملی لوازم خانگی کشور با حضور برخی فعالان و اهالی رسانه صبح امروز برگزار شد. در این مراسم در ابتدا افسانه شفیعی از اهالی صنعت به تشریح سند سیاستی پیشنهادی صنعت لوازم خانگی که تحت عنوان «بازآفرینی یک صنعت؛ هفت دهه تحولات صنایع لوازم خانگی» تدوین و اخیرا منتشر شده است پرداخت. وی عنوان کرد در این سند پیشنهادی که در چهار بخش نگارش شده، در واقع تمام ظرفیت هایی که در صنعت لوازم خانگی وجود دارد را در قالب علمی در اختیار بخش خصوصی و دولتی قرار داده ایم و معتقدیم این سند پیشنهادی خواهد توانست بر سیاست گذاری های و تصمیم گیری های آتی وزارت صمت تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

عدم همخوانی سهم صنعت از تولید ناخالص ملی و سهم مالیاتی پرداختی

در ادامه برنامه عباس هاشمی، دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی به وضعیت فعلی این صنعت و شرایط حاکم بر آن پرداخت و گفت: در ابتدا باید بدانید که سهم کل صنعت از تولید ناخالص داخلی کشور ۱۳درصد است و با توجه به اینکه سیاست کلی کشور مبتنی بر این است که به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم و از حالت تک محصولی خارج شود قطعا اهمیت حمایت از صنعت و بحث توسعه پایدار صنعت بسیار نمایان است.

وی افزود: با این وجود سهم مالیاتی که صنعت پرداخت می کند حدود ۶۸ درصد کل مالیات کشور است. لذا ما معقتدیم اصولا یک توسعه متوازن زمانی اتفاق می افتد که همه چیز با هم همخوانی داشته باشد؛ یعنی بایستی نسبت سهم تولید ناخالص داخلی با نسبت مالیاتی که صنعت می دهد همخوانی داشته باشد. اما اینگونه نیست و در نتیحه سفره صنعت دائما کوچکتر می شود و در دراز مدت سیگنال مثبتی برای سرمایه گذاری مولد در کشور نیست.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی: صنعت لوازم خانگی دنیا به سمت تولید محصولات دوستدار محیط زیست، هوشمند سازی و ساده سازی استفاده از محصولات در حرکت است و لذا ما نیز برای رسیدن به صادرات پایدار صنعتی باید به این سمت برویم

هاشمی همچنین در خصوص اینکه چگونه می توان به صادرات پایدار صنعتی رسید گفت: ما معتقدیم برای تحقق این امر صنعت لوازم خانگی دنیا به کدام سمت می رود و الگوهای تولید آنها چگونه است؟

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته دریافته ایم که در دنیا تولیدات و محصولات این حوزه به سمت محصولات دوستدار محیط زیست پیش رفته اند و از سوی دیگر دنیا به سمت هوشمندسازی محصولات و همزمان ساده سازی استفاده محصولات حرکت کرده است و ما نیز باید به این سمت و سو برویم.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی همچنین با اشاره با اندازه بازار جهانی گفت: بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده، اندازه بازار جهانی لوازم خانگی در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹۰ میلیارد دلار بوده که ۳۶۰ میلیارد دلار مربوط به لوازم خانگی بوده است.

رفع تعهد ارزی؛ مانعی بزرگ در مسیر رشد صادرات لوازم خانگی

وی ادامه داد: ضمن اینکه میانگین رشد ۷ درصدی برای این بازار پیش بینی شده و برآورد شده اندازه بازار جهانی لوازم خانگی تا سال ۲۰۲۶ به حدود ۸۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. لذا باید هدف گذاری کنیم تا از این ۸۰۰میلیارد دلار سهم داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: البته برای توسعه صادرات برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم با این وجود تا زمانی که پیمان سپاری ارزی و رفع تعهدات ارزی را داریم رشد صادرات چشمگیر نخواهد بود. در واقع تحت تاثیر این موضوع در حالی که در تمام دنیا ارزهای صادراتی گران ترین هستند در کشور ما ارزهای صادراتی تبدیل به ارزان ترین ارزها شده است.

هاشمی در خصوص بازار داخل نیز گفت: با توجه به تکثر محصولات در حوزه لوازم خانگی حدود ۶ میلیارد تا ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار گردش سالانه است که از این میزان ۲ و نیم میلیارد دلار مربوط به لوازم خانگی حجیم است.

اندازه بازار جهانی لوازم خانگی در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹۰ میلیارد دلار بوده که ۳۶۰ میلیارد دلار مربوط به لوازم خانگی بوده است

بازنگری و تغییر ضوابط خدمات پس از فروش با هدف جلب رضایت خریداران

دبیر انجمن ملی لوازم خانگی همچنین در پاسخ به سوال بازار مبنی بر اینکه انجمن چه برنامه ای برای افزایش رضایتمندی خریداران از خدمات پس از فروش دارد، گفت: وزارت صمت یک بخشی دارد که مربوط به خدمات است و در جلساتی بسیار زیادی که تحت عنوان «ضوابط خدمات پس از فروش» برگزار کردیم در این ضوابط بازنگری شد و در ادامه مصوب و ابلاغ شد و حتی سازمان ملی استاندارد هم آن را ابلاغ کرد و یکسری الزامات را تغییر دادیم.

وی با تاکید بر اینکه تدوین این ضوابط غالبا با همفکری تشکل ها بوده است گفت: در این بخش دیدگاه انجمن این است که مشتری مداری باید محور کار باشد و معتقدیم هنر این است که مصرف کننده راضی باشند و لذا انجمن به عنوان یک انجمن ملی تاکید دارد همیشه مشتری حق دارد و اگر جایی ایراد داشت باید مشتری را مجاب کنیم و قانع کنیم در غیر این صورت راه به جایی نمی بریم.

هاشمی افزود: خوشبختانه این حرکت و این باور در واحدهای تولیدی لوازم خانگی ایجاد شده که بدون تامین نظر خریدار و مصرف کننده امکان توفیق وجود ندارد.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha