۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
پیش بینی خرید ۹ میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

پیش بینی خرید ۹ میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید حدود ۹ میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شود و در مقایسه با سال گذشته معدل بهتری داریم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت خرید تضمینی گندم، گفت: خوشبختانه میزان خرید تضمینی گندم تا کنون قابل قبول بوده و در مقایسه با سال گذشته معدل بسیار بالاتری را داریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید حدود ۹ میلیون تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شود، ادامه داد: کشاورزان گندمکار پای کار آمده اند و در زمینه فروش این محصول استراتژیک به دولت حداکثر همکاری را داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه ابهاماتی در زمینه قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد هرچند تنگناهای وزارت جهاد کشاورزی را می‌دانیم، عنوان کرد: باید وزارت جهاد کشاورزی و شورای قیمت گذاری از اکنون برای تعیین نرخ محصولاتی که خرید تضمینی دارند پیش بینی‌های لازم را داشته باشند، اینکه نرخ گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و تحت عناوینی به مبلغ آن اضافه شود قابل قبول نیست و کشاورزان را دچار سردرگمی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نرخ مشخص عادلانه و منطقی برای خرید گندم اعلام کنیم تا بتوانیم انگیزه قاچاق را بخشکانیم، گفت: در حال حاضر مافیای گندم وجود دارد و با ایجاد اخبار کذب محصول کشاورزان گندمکار را خریداری می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۱٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha