۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
برنج سال گذشته کشاورزان در آستانه فصل برداشت همچنان روی دست کشاورز مانده است
نماینده مردم علی آباد در مجلس:

برنج سال گذشته کشاورزان در آستانه فصل برداشت همچنان روی دست کشاورز مانده است

نوروزی، نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: برنج سال گذشته کشاورزان در آستانه فصل برداشت همچنان روی دست کشاورز مانده است.

به گزارش بازار، رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نیکبخت وزیر کشاورزی بابت حضور در استان‌های شمالی کشور به عنوان اولین سفر استانی خود عنوان کرد: متأسفانه هنوز برنج سال گذشته روی دست کشاورزان باقی مانده و طبق گفته آقای نیکبخت، رئیس جمهور دستور داده است که این برنج خریداری شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم این وعده در آستانه برداشت برنج جدید عملیاتی شود. از دوره نهم مجلس شورای اسلامی در فصل برداشت برنج ممنوعیت واردات برای برنج خارجی وجود داشت ولی امروز متعجبم که چرا معاون اول رئیس جمهور در حالی که با مسائل کاشت، داشت و برداشت دردآشنا است، چطور اجازه چنین مسائلی را داده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان در این شرایط با تورم ۴۶ درصدی دچار آسیب شدند و هزینه تمام شده آنها بسیار بالا است. در حال حاضر بالغ بر دو میلیون تن برنج وارد کشور شده و این برنج‌ها در این فصل باید در اختیار مساجد و حسینیه‌ها قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: موضوع رسیدگی به وضعیت گندم و برنج در دستور کار جلسه نظارتی روز سه‌شنبه مجلس قرار دارد و به آن رسیدگی خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha