۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
۱۱ پروژه آبرسانی در تهران افتتاح شد
با حضور وزیر نیرو؛

۱۱ پروژه آبرسانی در تهران افتتاح شد

۱۱ پروژه آبرسانی شامل ۶ مخزن با ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب و ۵ پروژه خط انتقال با سرمایه‌گذاری ۲۰۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار، مراسم بازدید از خط آبرسانی قمر بنی هاشم تهران و افتتاح ۶ مخزن آب و ۵ پروژه آبرسانی شهر تهران صبح امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

در این مراسم مخازن ارتش، باقری، ۱۳، ۸، ۱۱۸۳ غرب و عباسپور با سرمایه‌گذاری ۸۴۰ میلیارد تومان و حجم ۱۴۰ هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید.

همچنین خطوط انتقال محدوده استادیوم آزادی، محدوده خرگوش‌دره، تهرانسر، بخش جنوبی طرح قمر بنی‌هاشم و خط تصفیه‌خانه ششم در منطقه ۲۲ به مجموع طول ۵۵ کیلومتر و سرمایه‌گذاری ۱۱۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مجموع رقم سرمایه‌گذاری طرح‌های آبی افتتاح شده به ۲۰۳۰ میلیارد تومان بوده است و جزئی از طرح جامع آب شرب پایتخت است.

با تکمیل این خط انتقال و مخازن، ظرفیت آبرسانی پایتخت برای تداوم تامین آب جمعیت تهران تضمین می‌شود.

در ابتدای این مراسم بازدید از خط انتقال آب قمر بنی هاشم صورت پذیرفت و پس از آن مراسم افتتاح پروژه‌های مذکور در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه، محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای تهران با اشاره به نیاط آبی ۱.۵ میلیارد متر مکعبی آب تهران گفت: شهر تهران از ۵ سد آب سطحی خود را تامین می‌کند و جمعیت ۱۸ میلیون نفر با ۶ میلیون و ۷۳۳ هزار مشترک را آبرسانی‌ می‌کند.

وی در تشریح شبکه جزئیات شبکه آب تهران تاکید کرد: کل پروژه خط انتقال قمر بنی‌هاشم، ۱۷۰ کیلومتر است که از این میزان، ۱۳۸ کیلومتر اجرا شده و ۵۵ کیلومتر امروز اجرا می‌شود.

اردکانی با بیان اینکه ۲۵ کیلومتر از خط قمر بنی‌هاشم در حال اجرا است و ۳۲ کیلومتر از این رینگ باقی‌مانده است.

مدیرعامل آبفای تهران گفت: جابه‌جایی آب میان سامانه‌های تهران از مزیت‌هایی است که این خط انتقال به ما می‌دهد.

وی ادامه داد: کار رینگ‌آبرسانی با قطر لوله ۱۶۰۰ میلی‌متر آن هم در خیابان‌های تهران کار دشواری است.

اردکانی با اشاره به اینکه ۶ پروژه مخزنی در دستور کار است، گفت: هر متر مکعب مخزن نیاز به ۶ میلیون تومان سرمایه‌گذاری دارد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال جاری ۸۲ هزار متر مکعب مخزن به شبکه آبرسانی تهران اضافه خواهد شد.

اردکانی گفت: مهمترین اثر این پروژه‌ها ارتقای ضریب تاب‌آوری و پایداری تاسیسات آب شهر تخران در راستای تامین اهداف پشیبانی است.

وی گفت: اثر این پروژه‌ها در بحران‌ها مشخص می‌شود، برای مثال در اتفاق سد کرج پ باید ۲۵ درصد آب مردم تهران قطع می‌شد اما با اتکا به ظرفیت زیرساخت با مانو انجام شده مسئله به ۴ درصد کاهش یافت.

اردکانی گفت: هر چقدر مخازن مابیشتر باشد در زمان بروز حوادث دست ما برای تداوم خدمت‌رسانی را باز می‌گذارد و جلوی قطع آب را می‌گیریم.

وی افزود: آبی که امروز در تهران توزیع می‌شود، بالاترین کیفیت را دارد و این مسئله در آزمایشگاه‌ها تایید می‌شود.

کد خبر: ۲۳۱٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha