۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
حفر بیش از ۳ هزار متر چاه نفت و گاز از سوی ملی حفاری
در دو ماه نخست امسال انجام شد

حفر بیش از ۳ هزار متر چاه نفت و گاز از سوی ملی حفاری

دقایقی، مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از انجام ۳ هزار و ۵۹۳ متر عملیات حفاری افقی و جهت‌دار چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز خشکی و ‌دریایی کشور از سوی این شرکت در ۲ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علی دقایقی گفت: در این مدت همچنین با ایجاد هفت حفره نسبت به انجام ۳۷۳ متر مغزه‌گیری که برای بررسی و شناخت سنگ و لایه‌های مخزن صورت می‌پذیرد، اقدام شده است.

وی افزود: متخصصان این مدیریت در مدت یادشده موفق به انجام ۴۴ عملیات نمودارگیری درون‌چاهی، ۸۱ عملیات نمودارگیری سطحی و ۴۹ عملیات چاه‌پیمایی و نصب ادوات سرچاهی نیز شدند.

دقایقی با بیان اینکه این شرکت اکنون از بزرگ‌ترین ناوگان خدمات نمودارگیری درون چاهی و نمودارگیری سطحی و حفاری جهت‌دار کشور برخوردار است و برای ارائه خدمات تخصصی به شرکت‌های متقاضی و پروژه‌های کلید در دست آمادگی کامل دارد، ادامه داد: این مدیریت با بهره‌مندی از فناوری‌های روز، صنعت راهبردی حفاری و بالغ بر ۹۰۰ نفر نیروی انسانی با تجربه و توانمند، افزون بر ۱۵ نوع خدمات فنی تخصصی به شرکت‌های نفتی در مناطق عملیاتی خشکی و دریا ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به عملیات حفاری جهت‌دار و افقی، جهت‌یابی حفاری، مغزه‌گیری، گذر از جداره، مشبک‌کاری، نمودارگیری درون‌چاهی، نمودارگیری حین حفاری، نمودارگیری سطحی، چاه‌پیمایی، تکمیل چاه و نصب ادوات سرچاهی اشاره کرد.

وی یادآور شد: شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی از شمار شرکت‌هایی هستند که از خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۲۳٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha