۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
تولیدکنندگان برتر گیلان شناسایی و حمایت می شوند
استاندار گیلان:

تولیدکنندگان برتر گیلان شناسایی و حمایت می شوند

ساری - استاندار گیلان تولید با کیفیت و عرضه با قیمت مناسب را راهکار اصلی مقابله با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی، تولیدکنندگان برتر استان شناسایی و حمایت می شوند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید بر اینکه طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید چراغ راه دستگاه های عضو در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد، اقدامات پیشگیرانه را امری مهم خواند و بر ضرورت توجه به ارتقاء سطح مهارت و آموزش‌های همگانی در مسیر مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد.

وی ادامه داد: ارائه آموزش های لازم و تخصصی به عموم مردم و نیز افزایش میزان مهارت کارکنان و دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نتایج کار در این عرصه را کیفی تر، گسترده تر و کارآمدتر می کند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های عضو کمیسیون اظهار داشت: در جهت آگاه‌سازی مردم و جلب مشارکت آنان باید رسانه ها، صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد همکاری مجدانه داشته باشند چرا که رغبت جامعه در جهت استفاده از کالای ایرانی با کیفیت، با فرهنگ سازی محقق شده است.

وی تقویت برنامه‌های نظارتی در سال جاری نسبت به سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهره‌گیری از سامانه جامع تجارت و سامانه‌ جامع انبارها و تکمیل آن تا پایان سال، هدفگذاری و اجرایی شود.

استاندار گیلان بر ضرورت گام برداشتن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، اجرای برنامه‌های رئیس‌جمهوری و دولت و تحقق شعار سال نیز تأکید کرد و افزود: تولید کالاهای سلامت محور و شناسه‌دار کردن تولیدات خطوط جدید و فعلی، باید در دستور کار باشد که اقداماتی در حوزه لوازم خانگی و پوشاک از سوی سازمان صمت آغاز شده است.

وی قاچاق اقلام مختلف کالا را چالش مهم تولیدکنندگان عنوان و با بیان اینکه رویکرد ایجابی و تشویقی باید در کنار تذکر و انذار همواره مورد توجه باشد، افزود: تولیدکنندگان برتر توسط متولیان این حوزه شناسایی و از کسانی که سابقه خوبی در فعالیت های اقتصادی دارند و مقررات را رعایت می کنند، حمایت شود.

وی مبارزه جدی با قاچاق را یکی از راهکارهای جهش تولید دانست و اظهار کرد: باید توجه داشت که مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات با کیفیت و عرضه آنها با قیمت مناسب در داخل است و در این مسیر از تولیدات با کیفیت، رقابتی و دارای استاندارد استقبال می‌شود.

زارع با یادآوری تحریم های غیرقانونی علیه کشورمان و تأکید بر اینکه در جنگ اقتصادی باید تولیدات‌مان را رقابت پذیر و قیمت‌ها را کاهش دهیم، گفت: لازم است بسترهای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیری آنها را در کنار برخورد با قاچاق کالا،  فراهم سازیم.

کد خبر: ۲۳٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha