۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده در استان زنجان افزایش یابد
استاندار زنجان:

حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده در استان زنجان افزایش یابد

زنجان- استاندار زنجان،گفت: باید حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده در استان زنجان افزایش یابد و  با این کار هم حجم تولید مسکن بالا می‌رود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی، ظهر شنبه در جلسه مشترک بازآفرینی پایدار و شورای مسکن استان زنجان،با بیان اینکه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده هم مشوق‌ها و هم بسته‌های مالی خوبی تعریف شده است،گفت: مردم اطلاع کافی از این مشوق‌ها ندارند و باید در حوزه اطلاع‌رسانی بیشتر کار شود.

وی ابراز کرد: در بافت‌های فرسوده بازتخصیص تراکم در نظر گرفته شده و گاهی اوقات قوانین بالادستی در امور مختلف مثل مسائل عرمانی بسیار گره‌گشاست و در حوزه بافت‌های فرسوده شاهد این مسئله هستیم.

استاندار زنجان گفت: افزایش کیفیت زندگی شهری از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده است و از این طریق گشایش‌های ترافیکی نیز در شهر اتفاق می‌افتد.

افشارچی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته باید مرکزیت شهر و بارگذاری برخی کاربری‌ها از بافت تاریخی جدا می‌شود،تاکید کرد: اکنون این کار دشوار است و برای حل مشکلات ترافیکی باید به دنبال گشایش‌هایی باشیم.

وی افزود: باید سهمی از مسکن ملی را توسط خود مردم به اجرا درآوریم و مردم می‌توانند یک چهارم انرژی که دولت در طرح اقدام ملی مسکن به کار گرفته کرده است، را صرف ساخت و نوسازی مسکن در بافت فرسوده کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید در ماه‌های آینده حجم صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده در استان زنجان افزایش یابد و با این کار هم حجم تولید مسکن بالا می‌رود.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha