۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
کاهش حجم پرونده‌های قضایی بانکی؛ دستاورد مهم قانون جدید چک

کاهش حجم پرونده‌های قضایی بانکی؛ دستاورد مهم قانون جدید چک

صدور چک الکترونیکی و افزایش امنیت در این حوزه باعث شده تا حجم جرائم و در نتیجه پرونده‌های قضایی کاهش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا گفت: صدور چک الکترونیکی باعث افزایش امنیت و تضمین چک در این حوزه شده است.

وی افزود: علاوه بر این، در بحث صدور الکترونیکی صادر کننده چک، تنها به میزان منابع مالی که در اختیار دارد می‌تواند چک صادر کند و همین مسئله باعث کاهش جرائم و کاهش صدور چک‌های بی‌محل شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: افزایش تضمین و اعمال یک سری محدودیت‌ها در بحث صدور چک، باعث افزایش اعتبار چک در مبادلات بانکی شده است.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: صدور چک الکترونیک و وجود تضمین‌ها در این حوزه باعث شده تا صدور چک‌های بی محل کاهش یابد و پرونده‌های قضایی ناشی از جرائم در این حوزه نیز به شدت کاهش یابد.

جبار کوچکی نژاد در پایان تاکید کرد: صدور چک الکترونیک گامی بلند در مسیر الکترونیکی شدن خدمات بانکی و همچنین بالا بردن امنیت و احیای اعتبار چک در سیستم مبادلات بانکی است.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha